کد خبر: ۲۲۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۴
صالحی:

باقی ماندن تحریم‌ها و حفظ همزمان برجام ممکن نیست / حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه آزمونی برای جامعه جهانی است / اهداف ایران از برجام محقق نشود، حفظ آن ناممکن است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید داشت: چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است.


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید داشت: چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور عزیمت کرده بود، در آخرین برنامه این سفر، در نشست موسسه مطالعاتی امور بین‌الملل نروژ (NUPI) شرکت و در جمع تعدادی از اندیشمندان و محققین این موسسه، مقاماتی از وزارتخارجه و نمایندگانی از شرکتها و دیگر موسسات تحقیقاتی نروژ درخصوص مسائل منطقه ای، بین‌المللی و توافق هسته‌ای برجام به ایراد سخنرانی و بحث و گفتگو با شرکت کنندگان پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست ضمن اظهار نظر درخصوص اهمیت صلح و امنیت در نظام بین‌الملل معاصر و در هم تنیدگی آن با پیشرفت ملتها، نگرانی و تلاش مستمر جمهوری اسلامی ایران را در طی چهار دهه گذشته به این واقعیت معطوف دانست و برجام را نیز حاصل چنین رویکردی توصیف کرد.

صالحی با مرور سختی‌های مسیر دستیابی به توافقی چند جانبه که در آن هم نگرانی‌های ساختگی قدرت های بین‌المللی از توانمندی های جمهوری اسلامی برطرف گردیده و هم به نیازها و حقوق ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای پاسخ داده شده است، اشاره کرد.

وی حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید کرد: چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است و باقی ماندن تحریم‌ها و حفظ همزمان توافق شدنی نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با ارائه استدلالهای گوناگون از فریبکاری و خصومت در اظهارات اخیر مقامات آمریکا و تلاش گسترده آنان برای جلب همکاری بین‌الملل بمنظور ناکام گذاشتن توافق هسته‌ای، به اقدامات فرصت طلبانه و سودجویانه رژیم غاصب صهیونیستی نیز تاکید کرد.

صالحی همچنین با تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص مسائل منطقه ای، گفتگوی فراگیر میان قدرت های اصلی منطقه ای را تنها راه حل برون رفت از مشکلات منطقه و فراتر عنوان کرد.

در این نشست تعدادی از حضار به ارائه نظر و طرح سوالات پرداختند که بطور کلی دربرگیرنده حمایت از برجام، لزوم حفظ این دستاورد توسط جامعه جهانی و درخواست از ایران برای خویشتنداری در برابر تحریکات دولت و مقامات آمریکا بود.

گفتنی است، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بامداد شنبه به کشور بازگشت.
/مهر