کد خبر: ۲۲۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۴

خرج زندگی در کدام کشور اروپایی کمتر است؟

هزینه زندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نوسان قابل توجهی دارد. آلمان کمی بالاتر از حد متوسط است. دانمارک گران‌ترین و بلغارستان ارزان‌ترین کشور به‌شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اداره‌ی فدرال آمار آلمان در گزارشی متوسط هزینه‌ زندگی در این کشور را اعلام و آن را با هزینه‌ زندگی در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مقایسه کرد.

منبع اصلی آمارهای مقایسه‌ای، اداره‌ی آمار اروپا (یورواستات) است.

بر اساس داده‌های اداره‌ آمار، هزینه‌ زندگی در آلمان حدود ۵ درصد بیشتر از میانگین هزینه زندگی در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا است.

در میان همسایه‌های آلمان، تنها لهستان و جمهوری چک ارزان‌تر از آلمان هستند.

گران‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا دانمارک است. هزینه زندگی در این کشور ۵/ ۴۱ درصد بیشتر از میانگین اتحادیه است.

در فهرست گران‌ترین کشورهای اتحادیه، لوکزامبورگ با ۹/ ۲۶ درصد بیشتر از میانگین، سوئد (۵/ ۲۵ درصد بیشتر)، ایرلند (۴/ ۲۵ درصد بیشتر) و فنلاند (۲/ ۲۲ درصد بیشتر) در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

در قعر این فهرست بلغارستان قرار گرفته است. هزینه‌ی مخارج روزانه و اجاره در این کشور ۵۰ درصد کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

تفاوت فاحش هزینه‌ها

بر اساس داده‌های اداره‌ آمار اروپا، تفاوت هزینه‌ کالاهای روزمره و خدمات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا چشمگیر است.

همچنین قیمت هتل در دانمارک و سوئد به مراتب بیشتر از کشورهای دیگر است. در این زمینه بلغارستان و رومانی ارزان‌ترین‌ها به‌شمار می‌روند.

در سطح قاره‌ای، کشورهایی که از دانمارک گران‌تر هستند به اتحادیه اروپا نپیوسته‌اند.

به گزارش دویچه‌وله، گران‌ترین کشور ایسلند است. هزینه‌ی زندگی در این کشور ۶۶ درصد بیشتر از میانگین اتحادیه اروپاست. پس از ایسلند، سوئیس (۵۹ درصد بیشتر) در فهرست‌ کشورهای گران جا گرفته است.
*ایسنا