کد خبر: ۲۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۹

تشکیل کمیته ۴ نفره برای تقسیم یارانه احزاب

مسئول اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران گفت: کمیته‌ای ۴ نفره در خانه احزاب برای تعیین دستورالعمل تقسیم یارانه احزاب تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حسین کنعانی‌مقدم مسئول اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران از تشکیل کمیته‌ای ۴نفره برای بررسی دستورالعمل نحوه تقسیم یارانه احزاب خبر داد.

وی در همین باره اظهار داشت: بر اساس مصوبه خانه احزاب، کمیته‌ای ۴نفره متشکل از حسین کنعانی‌مقدم، حسین کاشفی و محمد نوری (از حزب جوانان) و یک نفر ناظر تشکیل شد و ماموریت تعیین دستورالعمل تقسیم یارانه احزاب را به عهده گرفت.

کنعانی‌مقدم درباره معیارهای تقسیم یارانه که توسط این کمیته ۴ نفره مورد بحث قرار گرفت، گفت: این کمیته ۴نفره پیشنهاد کرد تا بر اساس میزان فعالیت احزاب اعم از «فعالیت رسانه‌ای»، «مشارکت در انتخابات» و «تعداد شعب استانی»، به احزاب امتیاز داده شده و بر اساس این امتیازبندی، تشکل‌ها از یارانه بهره‌مند شوند. این نحوه امتیازبندی در خانه احزاب به تصویب رسید و پس از تدوین نهایی به کارگروه مشترک میان خانه احزاب و کمیسیون ماده ۱۰ ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه پیشنهادات کمیته ۴ نفره مورد تایید و تصویب کارگروه مشترک قرار بگیرد، از همه احزاب پیرامون کمیت و کیفیت فعالیت‌هایشان خوداظهاری گرفته می‌شود و پس از راستی‌آزمایی، یارانه میان احزاب تقسیم خواهد شد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا «سهم احزاب در کابینه دولت» به عنوان یکی از شاخص‌های امتیازدهی در نظر گرفته شده است گفت: این پیشنهاد توسط عده‌ای که نمی‌دانم چه کسانی بودند، مطرح شد اما کمیته ۴نفره با آن مخالفت کرد.
*مهر