کد خبر: ۲۲۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۲

افتتاحیه ۱۳۳ میلیون دلاریِ «دنیای ژوراسیک ۲»

فیلم فانتزی علمی-تخیلی «دنیای ژوراسیک: قلمرو از دست رفته» که از دو هفته پیش در بازار بین‌المللی روی پرده رفته بود، از دیروز (جمعه) در سینما‌های امریکای شمالی اکران شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فیلم فانتزی علمی-تخیلی «دنیای ژوراسیک: قلمرو از دست رفته» که از دو هفته پیش در بازار بین‌المللی روی پرده رفته بود، از دیروز (جمعه) در سینماهای امریکای شمالی اکران شد. بیش از 4400 سالن سینما در سراسر ایالات متحده و کانادا فیلم جدید دایناسورها را به نمایش درآورده‌اند. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تا پایان یک‌شنبه، فروش افتتاحیه دنباله فیلم «دنیای ژوراسیک» در گیشه امریکا دست‌کم به 133 میلیون دلار خواهد رسید.

«قلمرو از دست رفته» همزمان با دنباله جدید انیمیشن محبوب «شگفت‌انگیزها» در گیشه چین رقابت می‌کند. «دنیای ژوراسیک 2» با کسب بیش‌ترین درآمد در آغاز تعطیلات آخر هفته (جمعه) صدرنشین شد و بخش دوم «شگفت‌انگیزها» که از دیروز در گیشه چین اکران شده، رتبه دوم جدول فروش را به خود اختصاص داد.

اکران جدیدترین محصول مشترک استودیو یونیورسال و آمبلین انترتینمنت در گیشه امریکا تا اینجا طبق انتظار پیش رفته است. پنج‌شنبه شب گذشته، فروش حاصل از پیش‌نمایش این فیلم به بالای 15 میلیون دلار رسید و به این ترتیب، فروش اولین روز افتتاحیه فیلم دایناسورها با کسب 54 میلیون دلار درآمد پایان یابد.

به علاوه، پیش‌بینی می‌شود «شگفت‌انگیزها 2» محصول جدید دیزنی و پیکسار در دومین هفته اکرانش موفق به کسب 80 میلیون دلار درآمد شود. در این صورت، فروش داخلی این انیمیشن پرطرفدار بعد از ده روز اکران در سینماهای امریکای شمالی به 350 میلیون دلار برسد.

بودجه تولید پنجمین فیلم از مجموعه سینمایی «ژوراسیک» در حدود 170 میلیون دلار اعلام شده است. درآمد حاصل از نمایش این فیلم در 51 بازار بین‌المللی به 466 میلیون دلار رسیده که در این میان، سهم گیشه چین در فروش خارجی فیلم جدید دایناسورها برابر با 170 میلیون دلار برآورد شده است. واکنش منتقدان هم به این فیلم متفاوت بوده و در حال حاضر، میانگین امتیاز مثبت منتقدان در سایت نظرسنجی راتن تومیتوز 53 درصد است.