کد خبر: ۲۲۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۲

تظاهرات گسترده حامیان اتحادیه اروپا در لندن

بیش از صدهزار نفر از مخالفان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، در دومین سالگرد همه‌پرسی جدایی از همه‌ شهرهای این کشور به لندن آمده و تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جمعیت زیادی از حامیان اتحادیه اروپا در انگلیس، در دومین سالگرد همه‌پرسی جدایی لندن از بروکسل، تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ده‌ها هزار نفر از مخالفان برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) در دومین سالگرد برگزاری همه پرسی که با رای ضعیف به جدایی انجامید، در خیابان‌های لندن تجمع کردند.

خیابان‌های اطراف پارلمان و ساختمان دولت انگلیس با معترضانی که پرچم‌های اتحادیه اروپا در دست داشتند، پر شده بود.

مخالفان برگزیت از سراسر بریتانیا برای شرکت در این تظاهرات به لندن رفته بودند تا بزرگترین راهپیمایی اعتراضی بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ را برگزار کنند.

ایندیپندنت نوشت، سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفته‌اند بیش از صدهزار نفر در خیابان‌های لندن حاضر بودند و اعتراض خود به فرآیند برگزیت را نشان دادند.

در میان معترضان برخی خواستار برگزاری همه‌پرسی دیگر و برخی امیدوار به توقف برگزیت و ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس گفت که برگزیت یک توافق انجام شده نیست و می‌توان آن را بازگرداند. رهبر حزب سبز انگلیس هم هشدار داد برگزیت فاجعه‌ای برای این کشور است.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه پرسی رای ۵۱ درصدی به خروج از اتحادیه اروپا دادند. ۹ ماه بعد از برگزاری همه‌پرسی، فرآیند دو ساله برگزیت به جریان افتاد و تا کنون چندین دور مذاکره میان سران بریتانیا و دیگر اعضای اتحادیه اروپا برگزار شده است تا درباره شرایط خروج گفت‌وگو کنند.

تا کنون مذاکرات برگزیت با موفقیت چندانی روبرو نبوده است و لندن میلیاردها پوند برای این مذاکرات و جلب رضایت بروکسل هزینه کرده است. بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا دیگر مجبور نخواهد بود از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت کند ولی امکان ماندن در اتحادیه گمرکی و بازار واحد این اتحادیه را هم از دست می‌دهد که با مخالفت برخی تجار و بازرگانان مواجه است. یکی از فواید جدایی لندن از بروکسل، عدم امکان آمد و شد آسان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به انگلیس است.
*فارس