کد خبر: ۲۲۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۰

ترامپ: اجساد آمریکایی بازگردانده می‌شوند

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع حزب جمهوری‌خواه در لاس‌وگاس در خصوص روابطش با کره شمالی گفت: ما با کره شمالی و کیم جونگ اون رابطه خوبی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ترامپ اظهار کرد، طی کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خانواده سربازانی که وضعیتشان از جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ میلادی نامشخص مانده بود، از وی پرسیدند که آیا می‌تواند اعضای خانواده‌شان را بازگرداند یا خیر.

رییس جمهور آمریکا گفت: من آن روز در مذاکرات با کیم جونگ اون در سنگاپور از او درباره احتمال انجام چنین کاری پرسیدم. او هم گفت من این کار را خواهم کرد.

طی نشست میان رهبر کره شمالی و رییس جمهور آمریکا، ترامپ اظهار کرد که کیم با بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی جنگ کره موافقت کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس هفته گذشته گزارش کرد، فرماندهی ارتش آمریکا در کره جنوبی برای تحویل گرفتن این باقی مانده‌ها در کره شمالی آماده می‌شود.

بر اساس گزارش CNN، مقامات نظامی آمریکا نیز ۱۰۰ تابوت را به منطقه غیرنظامی شده در مرز دو کره فرستاده‌اند تا برای بازگرداندن باقی‌مانده اجساد این سربازان در کره شمالی آماده شوند.

چاد کارول، سخنگوی نیروهای آمریکا در کره اظهار کرد، در راستای ایجاد آمادگی برای بازگرداندن این سربازان، ۱۵۸ منتقل کننده فلزی به پایگاه هوایی آمریکا در نزدیکی سئول در کره جنوبی فرستاده شده است تا در روند بازگرداندن این سربازان به آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

کارول همچنین گزارش خبرگزاری یونهاپ را درباره ورود خودروهای نظامی آمریکایی به کره شمالی با بیش از ۲۰۰ تابوت را تکذیب کرد. وی تصریح کرد که برنامه‌ریزی‌ها برای بازگرداندن این سربازان "همچنان در مرحله مقدماتی" قرار دارد.

تیم‌های تحقیقاتی مشترک ارتش آمریکا و کره شمالی طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵، در ۳۳ عملیات بقایای ۲۲۹ تن از سربازان آمریکایی را در کره شمالی پیدا کردند اما ادامه این عملیات بر سر مساله تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و نگرانی‌ آمریکا از امنیت نیروهایش متوقف شد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که شمار دقیق بقایای اجساد نیروهای آمریکایی و هویت آنان تا انجام آزمایش بر روی آن‌ها مشخص نخواهد شد.
*ایسنا