کد خبر: ۲۲۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۷

نمایش چاپ‌دستی اشعار کیارستمی در پنج شهر

دبیر نمایشگاه «آن سوی دیوار» که به مناسبت دومین سال درگذشت عباس کیارستمی برگزار شده است، می‌گوید: صنعت چاپ دستی، گسترش فرهنگ تصویری است؛ به همین دلیل این امکان را داشتیم که در پنج شهر این نمایشگاه را با کیفیت یکسان برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احمد وکیلی درباره‌ی چگونگی انتخاب شعرها برای آثار نمایشگاه «آن سوی دیوار» بیان کرد: آرش رئیسیان، مدیر گالری دارگون دومین سالی است که به احترام تولد و فوت آقای کیارستمی این نمایشگاه را برگزار می‌کند و هایکوهایی که انتخاب شده از طرف آقای رئیسیان بوده است.

او درباره سبک چاپ دستی که در این آثار به کار گرفته شده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه صنعت چاپ دستی، گسترش فرهنگ تصویری است این امکان را داشتیم که در پنج شهر کشور این نمایشگاه را با کیفیت یکسان برگزار کنیم. هیچ امکان دیگری به غیر از چاپ دستی نداشتیم که کار اورجینال شود و هم اینکه در پنج شهر همزمان به نمایش دربیاید.

دبیر نمایشگاه «آن سوی دیوار» ادامه داد: امکاناتی که چاپ دستی در اختیار تصویرسازی این شعرها می‌گذارد، قابل تأمل است؛ این در حالی است که هنر طراحی و نقاشی این کار را نمی‌توانند انجام دهند و فقط امکانات خاص چاپ دستی باعث گسترش تصویر می‌شود.

او درباره موضوع این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه تصویرسازی اشعار عباس کیارستمی است و هر اثر بر اساس یک شعر از دو مجموعه شعر «گرگی در کمین» و «باد و برگ» انتخاب شده است. همچنین هنرمندانی که این آثار را تصویرسازی کرده‌اند توسط هیات انتخاب برگزیده شده‌اند.

وکیلی در پایان گفت: این نمایشگاه را در پنج شهر مهم ایران برپا کردیم و ای کاش در ۲۰ شهر برگزار می‌شد که همه ایرانی‌ها بتوانند این آثار را ببینند. انتخاب شهرها بر اساس آمادگی گالری‌دارها بود که می‌توانستند همزمان با نمایش آثار در تهران، نمایشگاهشان را برگزار کنند.

این نمایشگاه از روز جمعه (یکم تیر ماه) افتتاح شده که به مدت ۱۴ روز به غیر از روزهای شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «دارگون» تهران میزبان علاقه‌مندان است.

گالری دارگون، برگزارکننده اصلی این پروژه در تهران است و گالری سروناز در شیراز، گالری دیبا در کرمان، گالری مارلیک در یزد و گالری اکنون در اصفهان همزمان این نمایشگاه را برگزار می‌کنند.

نام نمایشگاه که آن سوی دیوار است از اشعار عباس کیارستمی اقتباس شده و آثار این نمایشگاه با الهام از اشعار عباس کیارستمی در دو مجموعه شعر به نام‌های «گرگی در کمین» و «باد و برگ» با ذکر قطعه شعر مورد نظر خلق شده‌اند.
*ایسنا