کد خبر: ۲۲۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۵

فغانی داور برزیل- صربستان می‌شود؟

در رده‌بندی داورانی که تاکنون بازی‌های جام جهانی را قضاوت کرده‌اند از نگاه سایت worldreferee علیرضا فغانی با امتیاز ۴/۷ دوم است و این بدین معنی است او بازی آلمان- مکزیک را خوب سوت زده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نحوه قضاوت علیرضا فغانی در این بازی به گونه‌ای رضایت‌بخش بود که نشریه کیکر آلمان او را تحسین کرد و این در حالی بود که در این بازی آلمان با یک گل مغلوب شده بود.
در یک صحنه همه معتقد بودند مدافع تیم ملی آلمان روی مهاجم تیم ملی مکزیک مرتکب خطای پنالتی شده، اما علیرضا فغانی دستور به ادامه بازی داد و داور ویدئوچک هم تصمیم علیرضا فغانی را تأیید کرد.

حال این سؤال پیش می‌آید که اگر علیرضا فغانی در این بازی خوب بوده چرا در دور دوم قضاوت نکرده است؟
علی دهقانی، یکی از کارشناسان جوان داوری در این باره می‌گوید: «این طبیعی است به این خاطر که علیرضا فغانی یک بازی حساس و سنگین را از دور اول قضاوت کرده بود. فیفا به او استراحت داد تا مجدداً قضاوت یک بازی حساس را به وی محول کند.».

اما خبر‌های رسیده از روسیه حکایت از این داشت که تیم چینش داوری فیفا احتمالاً قضاوت بازی آرژانتین- نیجریه را به علیرضا فغانی خواهد داد. مسابقه‌ای که برای هر دو تیم حائز اهمیت است. از گروه D. کرواسی با دو پیروزی ۶ امتیازی است و به دور بعدی بازی‌ها صعود کرده است و نیجریه برای صعود باید آرژانتین را شکست دهد. البته آرژانتین هم در صورت شکست نیجریه شانس صعود پیدا خواهد کرد به شرطی که ایسلند در مصاف با کرواسی پیروز نشود، اما دیروز خبر رسید داور ترک قضاوت این بازی را برعهده گرفته است. حالا احتمال قضاوت علیرضا فغانی در بازی پایانی برزیل بیشتر است. مصاف برزیل در بازی پایانی با صربستان خواهد بود.

ابلاغ قضاوت علیرضا فغانی امروز منتشر خواهد شد. علیرضا فغانی در صورتی که به قضاوت‌های خوب خود در بازی‌های آتی ادامه دهد حتی این احتمال وجود دارد که داور بازی پایانی یعنی فینال شود. او با سوت زدن در بازی دوم در ایران رکورددار خواهد شد و تنها داور ایرانی خواهد بود که دو بازی جام جهانی را سوت زده است. نگاه تیم چینش داوری فیفا روی علیرضا فغانی مثبت است و این به خاطر قضاوت‌های آرام و بدون حاشیه و البته مقتدر این داور ایرانی است.