کد خبر: ۲۲۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۶

معدوم سازی ۶۹۶ تن مواد غذایی فاسد

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار از معدوم سازی 696 تن مواد غذایی فاسد و همچنین تعطیلی 3500 مورد مرکز متخلف بهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سیدرضا غلامی، درخصوص اهم اقدامات تیم بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان، گفت: از ابتدای ماه مبارک مبارک رمضان، تعداد 528 هزار و 351 مورد بازدید از اماکن، مراکز طبخ و تهیه غذا، شیرینی فروشی ها، رستوران ها و آش و حلیم فروشی ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان از مراکز تولید و عرضه زولبیا و بامیه سنتی، تعداد 83 هزار و 201 مورد بازدید انجام شده است، خاطرنشان کرد: تعداد 27 هزار و 274 مورد بازدید هم از مراکز تهیه و طبخ آش و حلیم انجام شد.

وی بر سلامت مواد اولیه تهیه غذاها تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت مواد اولیه تهیه غذاها از نظر مرغوبیت و سلامت اهمیت بسیاری داشت، لذا سلامت این مواد نیز مورد سنجش قرار گرفت و 117 هزار و 102 مورد مرکز از لحاظ عوامل محیطی و سلامت روغن، نمک و نیز از نظر بررسی آلودگی سطوح با تجهیزات پرتابل بازرسی مورد سنجش قرار گرفت.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار، تصریح کرد: یکی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط در مراکـز بهداشتی درمانی، کلرسنجی و PH سنجی آب شرب به صورت روزانه است، لذا از ابتدای ماه رمضان تعداد 439 هزار و 988 مرکز از نظر کلر آزاد باقیمانده آب مورد سنجش قرار گرفت.

غلامی، گفت: تعداد 5191 مورد نیز بازدید مشترک با سازمان ‌ها و دستگاه ‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی داشته ‌ایم.

وی با بیان اینکه از محصولات غذایی در سطح عرضه تعداد 1675 مورد نمونه برداری شد، اظهار داشت: همچنین 696 تن مواد غذایی فاسد در ماه مبارک رمضان شناسایی و معدوم شدند.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار در پایان، تاکید کرد: با توجه به امکان اطلاع رسانی تخلفات از سوی مردم، حدود 8 هزار مورد از مراکز متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و تعداد 3500 مورد مرکز متخلف بهداشتی تعطیل شد.
*ایلنا