کد خبر: ۲۲۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۸

ادامه «جنگ ستارگان» در هاله ابهام

پس از شکست «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» در گیشه سینمای های جهان، لوکاس فیلم ادامه مجموعه مشهور خودش را در هاله ای از ابهام قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پس از 6 فیلم سینمایی، در سال 2012 کمپانی دیزنی رسما اعلام کرد که لوکاس فیلم را با مبلغ 4.05 میلیارد دلار خریداری کرده است. سال 2016، دیزنی اولین فیلم از مجموعه «جنگ ستارگان» خودش را با عنوان «نیرو بر می خیزد» به کارگردانی جی. جی. آبرامز مشهور روی پرده سینماهای جهان فرستاد که بیش از 2 میلیارد دلار فروخت. پس از آن در سال 2016 قسمتی مستقل این از مجموعه را با عنوان «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» اکران کرد که بیش از یک میلیارد دلار فروش داشت.

سال گذشته «جنگ ستارگان: آخرین جدای» میهمان سینماهای جهان شد. اثری که ریان جانسون کارگردان فیلم علمی تخیلی مشهور «لوپر» آن را کارگردانی کرده بود. این اثر هم بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون دلار فروخت تا به نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی هالیوود بیاید که لوکاس فیلم بسیار ارزان به دیزنی فروخته شده است. اما فیلم مستقل «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» که امسال روی پرده سینماها رفت تمامی معادلات را به هم ریخت. این فیلم فقط کمی بیشتر از 345 میلیون دلار فروخته است که اگرچه به نسبت بودجه 275 میلیون دلاری خودش ضرر نداده اما برای مجموعه ای که هر قسمت از آن حداقل یک میلیارد دلار فروخته، شکستی کامل است.

برخی از کارشناسان هالیوودی دلیل این موضوع را «خستگی مخاطبان از مجموعه» خبر دادند. وقتی مردم جهان هر ساله با یم فیلم از مجموعه «جنگ ستارگان» مواجه شوند دیگر آن اقبال ناشی از وقفه 10 ساله بین فیلم ششم و هفتم وجود نخواهد داشت. حالا دیگر جنگ ستارگان چیز جدیدی ندارد و با تولید صدها فیلم بلاک باستر، ابرقهرمانی و علمی تخیلی دیگر در طول این سال ها جایگزین های بزرگی پیدا کرده است.

حالا منابع خبری اطلاع داده اند که کمپانی لوکاس فیلم می خواهد تمرکز خودش را از این به بعد روی فیلم های اصلی بگذارد و موقتا تولید فیلم های مستقل مثل «روگ وان» و «سولو» را تعطیل کند تا برای آنها برنامه ریزی های جدیدی صورت گیرد. بر همین اساس سرنوشت دو فیلم «بوبا فت» و «اوبی ون کنوبی» که گفته می شد جیمز منگولد و استیون دالدری کارگردانی آنها را بر عهده خواهند داشت در هاله ای از ابهام فرو می رود. فیلم هایی که برای بعد از سال 2020 برنامه ریزی شده بودند و حالا مشخص نیست با تصمیم جدید لوکاس فیلم چه برسرشان می آید.

در حال حاضر تنها فیلم از مجموعه «جنگ ستارگان» که سرنوشت روشنی دارد، مربوط به قسمت نهم از مجموعه اصلی است که برای اکران در سال 2019 آماده خواهد شد. کارگردان این فیلم هم جی. جی. آبرامز است.
*تسنیم