کد خبر: ۲۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۵۳

ادعای بابک زنجانی: من مظلوم واقع شدم/پول ها در حساب وزارت نفت است

بابک زنجانی در فیلمی که به تازگی از او در یوتیوب منتشر شده می گوید: من نباید به وزارت نفت یا هر جای دیگر پاسخگو باشم.

به گزارش تیک به نقل از انتخاب، وی در بخش دیگری می گوید: پول ها در حساب های وزرات نفت است و برای انتقال ان مشکل وجود دارد. خیلی از شرکت های خارجی از ایران نفت خریدند اما حسابشان باز مانده و هیچ کس سروصدا نمی کند که چرا این شرکت ها پولشان را نیاوردند و پرداخت نمی کنند.  همه منتظرند یک اتفاق خاصی روی این پول ها بیافتد.

متن اظهارات او در زیر می آید:

حقیقتا من با وزارت نفت نه فعالیت خاصی داشتم و نه رابطه تجاری. در خارج از کشور یک شرکت هنک کنگی که زیر مجموعه وزارت نفت و ثبث شده در انجا بود، برای اینکه بتواند فروش محصولات و نقل و انتقالات مالی را به سرانجام برساند باید در یکی از بانکهای خارج از کشور حساب باز می کرد.

با توجه به تحریم هایی که وجود داشت هیچ بانکی حاضر به ارائه حدمات نبود. از انجا بود که من کمک کردم و این شرکت در یکی از بانکهایی که در آن فعالیت داشتم حساب باز کرد.

در ان زمان ال سی هایی در خصوص فروش نفت صورت گرفته بود و همه آنها در چارچوب قانون آن کشور بود. اتحاد اروپا و امریکا برخی از کشورها را برای خرید نفت ایران مجاز دانسته بودند یکی از این کشورها مالزی بود. ال سی هایی در این بانک باز شد .

محصول نفت به مشتریان داده شده،‌البته از طریق خود شرکت هنک کنگی نه ما.  در آن زمان، هم سر رسید ال سی ها وصول شده و هم این مبالغ به حساب های اعلام شده واریز شده بود. عین مبلغ تا یک یورو آخرش به حساب های شرکت هنک کنگی واریز شده است.

من حسابی نداشتم که بخواهند پول ها را به حساب من واریز کنند.

این شرکت حسابش در بانک محل فعالیت من باز شده بود و با اجازه 4 وزیر و رئیس بانک مرکزی اجازه افتتاح حساب داشت و جای دیگری نمی توانست حساب باز کند.

حساب باز شده و مبالغ واریز شده بود. اما زمانیکه من و بانک تحریم شدیم ارتباط سوئیتفی این بانک نیز قطع شد. برای همین این بانک تنوانست پول ها را انتقال دهد.

متاسفانه چون ااین سروصداهای داخلی زیاد شده، هیچ بانکی جرات وصول این منابع را ندارد. الان هم خداراشکر هیچ اتفاقی خاصی نیافتاده است.

برای من منابع مالی کشورم از هر چیز دیگری مهمتر است. به عنوان یک بسیج اقتصادی فعالیت می کنم و حتی نمی گذارم برای یک یورو آن هم مشکلی به وجود بیاید.

پول ها در حساب های وزرات نفت است و برای انتقال ان مشکل وجود دارد. خیلی از شرکت های خارجی از ایران نفت خریدند اما حسابشان باز مانده و هیچ کس سروصدا نمی کند که چرا این شرکت ها پولشان را نیاوردند و پرداخت نمی کنند.  همه منتظرند یک اتفاق خاصی روی این پول ها بیافتد.

من متاسفانه اینجا مظلوم واقع شدم و چون دم دسترس هستم،‌ چون در ان مجموعه کار می کردم همه می گویند، کاری کنید انتقالش سرعت بگیرد.

انتقال ان مشکلی ندارد اما الان دولت می خواهد پول ها را در حساب های بانک مرکزی و وزارت نفت بریزد تا بگوید آنها را وصول کرده است.

هیچ جای دنیا نمی توان این کار را کرد. یک کسی بباید هزار دلار را منتقل کند ان وقت من هم  به قول آقای وزیر 2 میلیارد دلار را منتقل می کنم.

پول ها در حساب های وزارت نفت هست و حساب مسدود نشده است. اما چون ارتباط سوئیفتی قطع شده، پیام های ما حالت اجرایی به خود نمی گیرد.

در واقع،‌هیچ بانکی جرات نمی کند این تراکنش را انجام دهد. باید راهی را پیدا کنیم به غیر از حساب های تحریمی و قانونی،‌این پول ها انتقال پیدا کند و من شخصا تلاش می کنم این منابعی که در حساب وزارت نفت است،‌ به سرعت به جاهایی که مورد نیاز است انتقال پیدا کند.

در حداقل 2، 3 سال گذشته،‌ بیش از 17 میلیارد یورو منابع به داخل کشور انتقال داده شد. اگر سوء نیتی بود،‌نسبت به این مقدار پول انجام می شد نه به این ته مانده 1 میلیار دلار و خرده ای.

در اصل من باید به آن شرکت هنک کنگی پاسخ بدهم نه به وزارت نفت یا جای دیگر.

من به عنوان یک ایرانی حافظ منافع کشورم حتما این موضوع را با تمام قدرت دنبال می کنم.

من به اولین حسابی که برای وزارت نفت یا شرکت هنک کنگی قابل اطمینان باشد،‌مبالغ را انتقال می دهم.