کد خبر: ۲۲۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۲۶

بهترین گوشی های هوشمند ضدضربه در سال 2018

بسیاری از ما گوشی‌هایی که پیش از دوره گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شدند را به خاطر داریم. این گوشی‌ها بسیار ضخیم‌تر و در برخی موارد جمع و جورتر از آن چیزی بودند که امروزه شاهدش هستیم. اما این گوشی‌ها در عین حال بسیار سفت و سخت بودند و اگر زمین می‌افتادند هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتاد و بیشتر برای تماس گرفتن و گاهی هم برای بازی به کار می‌رفتند.


در این مقاله، فهرستی از انواع گوشی های هوشمند ضدضربه را آماده کرده‌ایم که اگرچه غیرقابل خراب شدن نیستند، اما تقریبا در مقابل افتادن، ضربه و آب مقاوم به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بسیاری از ما گوشی‌هایی که پیش از دوره گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شدند را به خاطر داریم. این گوشی‌ها بسیار ضخیم‌تر و در برخی موارد جمع و جورتر از آن چیزی بودند که امروزه شاهدش هستیم. اما این گوشی‌ها در عین حال بسیار سفت و سخت بودند و اگر زمین می‌افتادند هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتاد و بیشتر برای تماس گرفتن و گاهی هم برای بازی به کار می‌رفتند.

بعد از آن بود که گوشی‌های صفحه لمسی به بازار آمدند (که همچنان سفت و سخت بودند) و بعد از آن گوشی‌های هوشمند دنیا را تسخیر کردند، حالا گوشی‌های دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر، ضخامت کمتر، ویژگی‌های بیشتر و آن چنان که مورد انتظار است، با قیمت‌هایی بالاتر با استقبال همراه هستند. این امر باعث شده تا انتخاب گوشی ضدضربه بسیار سخت‌تر شود، چرا که گوشی‌های هوشمند همراه با یک نقطه ضعف بزرگ هستند: اگر پیش از این، افتادن گوشی از دست چندان باعث نگرانی و پریشانی نمی‌شد، اما حالا گوشی‌های امروزی همچون نمونه‌های قدیمی چندان مقاوم در برابر ضربه نیستند.

بعضی از صفحه نمایش گوشی‌ها در برابر افتادن از فاصله یک متری مقاومت نمی‌کنند و می‌شکنند و حتی برخی شکایت‌ها در برخی از سایت‌های پشتیبانی وجود دارد که نشان می‌دهد صفحه بعضی مدل‌ها حتی هنگامی که داخل جیب کاربر بوده‌اند، شکسته است.

برای آن‌هایی که دوست ندارند گوشی خود را همچون جواهر روی چشم خود بگذارند و یا چند میلیون تومان صرف مدلی کنند که هر لحظه ممکن است زمین بیفتد و صفحه‌اش بشکند، فهرستی از گوشی‌های ضدضربه را آماده کرده‌ایم که اگرچه غیرقابل خراب شدن نیستند (که هیچ مدلی نمی‌تواند ادعا کند این ویژگی را دارد)، اما تقریبا به صورت کامل در مقابل افتادن، ضربه و آب مقاوم به شمار می‌روند.

اما پیش از آن، لازم است بدانید که گوشی‌های ضدضربه واقعا گروه یکسانی نیستند و در واقع، آن‌ها برای دو دسته از افراد طراحی شده‌اند: آنهایی که در محیط‌های صنعتی یا ساختمانی کار می‌کنند و نیاز به گوشی‌هایی کاملا ضدضربه، بادوام و بدون احتمال آسیب خوردن دارند (جایی که ویژگی‌های داخلی گوشی چندان در اولویت نیست) و آنهایی که نیاز به گوشی‌های هوشمند متوسط رو به بالا دارند و می‌خواهند اگر گاهی گوشی زمین خورد مقاومت داشته باشد (البته اول صفحه گوشی) و اینکه اگر آب روی آن پاشید یا حتی اگر داخل آب افتاد مشکلی برایش پیش نیاید (معمولا افراد فعالی که به ورزش‌های مختلف در محیط‌های بیرونی می‌پردازند از این دسته افراد هستند).

گوشی ضدضربه CAT S41
بیش از یک سال از زمانی که کمپانی آمریکایی کاترپیلار (Caterpillar) گوشی بسیار محبوب CAT S60 را عرضه کرد، می‌گذرد و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت تصمیم گرفته تا محصول خود را به‌روزرسانی نماید و دو گوشی ضدضربه جدید ارائه نماید، مدل‌های CAT S41 و CAT S31. البته، این سری جدید به نظر می‌رسد که دنباله‌روی مدل S60 نباشند، چرا که CAT S41 مدل جدیدتر CAT S40، و CAT S31 مدل جدیدتر S30 است و هیچ ارتباطی با مدل S60 ندارند. چیزی که از همه بیشتر جلب توجه می‌کند، حذف دوربین حرارتی از این دو مدل است که در مدل S60 مولفه‌ای بسیار مهم به شمار می‌رود و از آنجایی که تولیدکننده میل بسیار زیادی داشته تا به اصل خود بازگردد، کیفیت S40 و S30 را در نظر گرفته و سعی در ارتقای آن‌ها داشته تا مدل‌های قدرتمندتر S41 و S31 را عرضه نماید.

از نقطه نظر طراحی، مدل CAT S41 هیچ تحول اساسی را ارائه نکرده است. این گوشی نیز مانند دیگر مدل‌های ساخت CAT است و دارای قاب قدرتمندتر، همراه با پوسته‌ای مشکی رنگ و همراه با کانال‌های طولی باریک در کناره‌ها و قسمت پشتی گوشی است که باعث می‌شود بهتر بتوان آن را در دست گرفت.

بر خلاف بسیاری از گوشی‌های ضدضربه دیگر که مخصوص محیط‌های ساخت و ساز و یا کارگران بخش‌های صنعتی طراحی شده، پشت و روی این گوشی هوشمند به شکل غیرمنتظره‌ای تمیز بوده و فاقد پیچ‌ها یا صفحات فلزی اضافی است که اغلب برای زیبایی اضافه می‌شوند و هیچ قابلیت محافظتی ندارند.

نکته آخر: کاترپیلار دوباره نوعی گوشی ضدضربه ساخته که برای محیط‌های صنعتی و همچنین آدم‌های فعالی مناسب است که دوست ندارند به خاطر محیط و یا کارهایی که می‌کنند، نگران گوشی خود باشند. با حذف شدن دوربین حرارتی، تولیدکننده قصد داشته تا مخاطبان مدل‌های CAT 41 و CAT 31 را افزایش دهد. در همین راستا، عمر بیشتر باتری و همین طور قابلیت ضدضربه بودن بیشتر، کاربران بیشتری را علاقه‌مند به این مدل می‌کند.

گوشی ضدضربه Toughpad FZ-E1 ساخت پاناسونیک
تاف‌پد FZ-E1 ساخت پاناسونیک، یکی از مدل‌های سری تاف‌پد ساخت این کمپانی ژاپنی است و در کنار مدل دیگر دارای اندروید این سری، یعنی مدل تاف‌پد FZ-X1، از جمله قدرتمندترین و ضدضربه‌ترین گوشی‌هایی است که می‌توان در حال حاضر در بازار یافت. پاناسونیک به خاطر صفحه نمایش 5 اینچی، تاف‌پد FZ-E1 را نوعی تبلت می‌نامد که می‌تواند تماس تلفنی نیز برقرار نماید و منطبق با فرکانس داده‌های 4G LTE است.

مدل تاف‌پد FZ-E1 دارای ویندوز 8.1 داخلی است که برای کارهای تجاری بسیار مناسب است و با نرم‌افزاهای مختلف صنعتی انطباق پیدا می‌کند. این مدل دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسل (با فلش و قابلیت اتوفوکوس) است و یک دوربین سلفی 1.3 مگاپیکسلی (که بیشتر برای ویدئوکنفرانس‌ها قابل استفاده است و نه‌بیشتر) در آن وجود دارد. البته دوربین اصلی آن تصاویر خوبی در نور روز و به خصوص در فضای بیرونی و در هوای آفتابی می‌گیرد. اما در فضاهای داخلی و همچنین هنگام شب، تصاویر مملو از نویز هستند.

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های گوشی‌های هوشمند، عمر باتری آن‌ها است و به نظر می‌رسد که پاناسونیک روی این مولفه به خوبی کار کرده و یک نمونه 3.8 ولتی و 6200 میلی‌آمپر ساعت در آن به کار گرفته است. پاناسونیک ادعا کرده که این گوشی امکان 14 ساعت دسترسی مداوم به اینترنت (وای‌فای به علاوه جستجو در وب) یا یک روز کامل مکالمه و 1000 هزار ساعت کارکرد در حالت استندبای را دارد.

در حالی که گوشی‌های ضدضربه بیشتر محصولاتی تخصصی و مخصوص افراد خاص هستند، اما مدل تاف‌پد FZ-E1 ساخت پاناسونیک، تخصصی‌تر هم هست و تعداد کاربران آن هم محدودتر به شمار می‌رود. برای اینکه دقیق‌تر بگوییم، این گوشی مخصوص محیط انبارهای بزرگ و کارگران بخش‌های صنعتی است و به ندرت پیش می‌آید که افراد ورزشکار این مدل غول‌پیکر را به بازوی خود وصل نمایند. اما در عین حال، بسیار ضدضربه است و صفحه نمایش آن در برابر شوک مقاوم است و قاب آن تقریبا در مقابل هر چیزی که به سمتش پرت کنید، مقاومت دارد. همچنین دارای قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای هم هست که آن را به گزینه‌ای کاملا مناسب برای محیط‌های صنعتی تبدیل می‌نماید، اما برخی نکات ضعف در این مدل وجود دارد، از جمله اینکه نرم‌افزار آن قدیمی است، دوربین آن چیز خاصی برای تعریف و تمجید ندارد و همچنین، ضخامت بسیار زیادی دارد، به صورتی که نمی‌توان آن را در جیب گذاشت و قیمت آن نیز بسیار بالا است.

گوشی ضدضربه CAT S60
گوشی مدل CAT S60 نسل جدید گوشی‌های ضدضربه بعد از سری موفق CAT S50 است. همان گونه که اسم این مدل می‌توان دریافت، این گوشی ساخت کمپانی کاترپیلار، شرکت فعال در حوزه ساخت تجهیزات ساخت و ساز است، بنابراین، این مدل نوعی قدم رو به جلو است و با آن کارگران ساختمانی می‌توانند یک گوشی قدرتمند داشته باشند که در محیط‌های بسیار سخت دوام می‌آورد و در عین حال، ظاهری همچون گوشی‌های مدرن و امروزی دارد. این مدل همچنین دارای یک دوربین تصویربرداری حرارتی است.

نباید از این گوشی انتظار زیبایی مدل‌هایی همچون سامسونگ گلکسی S8 شرکت سامسونگ یا آیفون 7 شرکت اپل را داشته باشید، چرا که در هر حال، این گوشی از نوع موبایل‌های ضدضربه است، اما S60 علی‌رغم ابعاد بزرگش ظاهر بسیار خوبی دارد (ابعاد این گوشی 14/78 در 7/34 در 1/27 سانتی‌متر است) و وزنش حدود 278 گرم است.

این گوشی بسیار مقاوم است. امکان مقاومت در برابر افتادن از فاصله حدود 1.8 متری روی کف بتونی را دارد (انطباق با استاندارد IP68). همچنین از آنجا که نوعی لایه حفاظتی کورنینگ گوریلا گلس در گوشی قرار دارد، می‌توان اطمینان داشت که اگر گوشی از سمت صفحه نمایش روی زمین افتاد، خرد نمی‌شود. البته هیچ تضمینی بر سالم ماندن در صورت افتادن روی یک شیء تیز و یا از فاصله‌ای بیشتر وجود ندارد. این گوشی همچنین امکان مقاومت در عمق حدود 5 متری آب را به مدت 60 دقیقه دارا است و همین امر آن را یکی از قدرتمندترین مدل‌های گوشی ضدضربه تبدیل می‌نماید.

مدل S60 در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هوشمند ضدضربه دیگر در این فهرست بسیار مجهزتر است. این گوشی قابلیت‌های زیاد و حتی ظاهر مناسبی هم دارد. از نظر دوام بالا، این مدل از هر جهت در مقایسه با مدل‌های دیگر سرتر است. مدل S60 ضدآب و ضد گردو غبار است و می‌تواند قطرات آب زیادی را تحمل کند. علاوه بر این موارد، یک دوربین تصویربرداری حرارتی نیز در این مدل وجود دارد. این بدان معناست که برترین مدل در فهرست ما، S60 است.

گوشی ضدضربه Sonim Xp7
به دنبال ارائه مدل Xp6 ساخت سونیم (Sonim)، گوشی هوشمند جدید این برند که Xp7 نام دارد، به خاطر برخی از مشتریان خاص طراحی شده، آن دسته از مشتریان که نیاز به مقاوم‌ترین گوشی در بازار دارند. کاربرانی که در محیط‌های ساخت و ساز ساختمانی کار می‌کنند، برقکارها، کارگران کارخانه‌های شیمیایی یا آن دسته از افرادی که به فعالیت‌های ورزشی سخت می‌پردازند، این گوشی بسیار برایشان مناسب است.

مدل Xp7 قابلیت مقاومت در موقعیت‌های سخت را دارد. این گوشی منطبق با استانداردهای IP68 و IP69 است، بنابراین، در عمق 2 متری آب به مدت 30 دقیقه مقاومت می‌کند. این مدل همچنین در برابر فشار بسیار زیاد، مواد شیمیایی خورنده و مواد نفتی تاب می‌آورد.

نکته قابل توجه: این گوشی قابل استفاده همراه با دستکش‌های کار هم هست. Xp7 ساخت Sonim دارای پردازنده کوالکام اسنپدراگون 400 چهارهسته‌ای و 1.2 گیگاهرتزی، یک گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی است. مدل Xp7 دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و یک دوربین جلوی 1 مگاپیکسل است. دوربین این گوشی در نور مناسب خوب عمل می‌کند، اما در نور پایین عملکرد کمتر از استاندارد دارد.

دوربین اصلی، دارای قابلیت اتوفوکوس، فلش LED، امکان تگ کردن موقعیت جغرافیایی و HDR است و ویدئوهای 1080p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. باتری این گوشی 4800 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و تا 48 ساعت عملکرد نرمال را پشتیبانی می‌کند.

نکته نهایی: این گوشی مخصوص طبقه و کاربران خاصی طراحی شده است. این مدل شبیه به گوشی‌های هوشمند نیست و دوربین آن عملکرد خوبی ندارد اما از نظر استحکام، بسیار مقاوم است.

گوشی ضدضربه Kyocera Brigadier
اگر اخبار را مرتب بررسی می‌کنید، قائدتا باید شایعات بسیاری را در مورد نسل آینده گوشی‌های هوشمند شنیده باشید که ممکن است دارای صفحه نمایش از جنس یاقوت کبود باشند و این جنس به نظر بهتر از گوریلا گلس 4 باشد.

اما مشکل مربوط به صفحه نمایش از جنس یاقوت کبود این است که استفاده از آن‌ها بسیار گران قیمت‌تر از گوریلا گلس تمام می‌شود، از نظر زیست‌محیطی چندان گزینه مناسبی نیست و البته صفحه نمایش آن نور کمتری دارد و در نتیجه، مصرف باتری بسیار بیشتر می‌شود.

گوشی مدل Kyocera Brigadier، مقاومت بسیار بالایی دارد و منطبق با استانداردهای وزارت دفاع آمریکا طراحی شده و با استاندارد IP68 همخوانی دارد. این بدان معناست که در برابر شوک، لرزش، آب و هوای سخت، باران، فشار کم، پرتوهای خورشید، نفوذ آب و موارد دیگر مقاوم است.

صفحه نمایش این گوشی از نوع 4.5 اینچی است و رزولوشن 720×1280 همراه با میزان نور 523 nit است که این یعنی نور خوبی دارد، حتی در نور شدید خورشید، می‌توان با صفحه نمایش گوشی به خوبی کار کرد. نکته دیگر آنکه با دستکش نیز می‌توان این گوشی را به کار گرفت.

این مدل، شاید بهترین صفحه نمایش یا دوربین را نداشته باشد و یا حتی عمر مفید باتری آن جای بهتر شدن داشته باشد، اما به گونه‌ای طراحی شده که در محیط‌های سخت به خوبی کار کند. صفحه نمایش آن به سادگی نمی‌شکند و عملکرد داخلی متوسطی دارد.