کد خبر: ۲۲۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۴۸

ایران در رده بندی جهانی سرعت اینترنت ،چه رتبه ای دارد؟

داده های مربوط به ۱۶۳ میلیون تست جهانی پهنای باند حاکی از سقوط ۱۲ پله ای سرعت اینترنت ایران نسبت به سال گذشته است.بر اساس تحقیقات بین المللی جدید در رابطه با پهنای باند کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی از اینترنت بسیار با کیفیتی بهره می برند، در حالی که اوضاع برای کاربران در دیگر نقاط جهان چندان مناسب نیست.
داده های مربوط به ۱۶۳ میلیون تست جهانی پهنای باند حاکی از سقوط ۱۲ پله ای سرعت اینترنت ایران نسبت به سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بر اساس تحقیقات بین المللی جدید در رابطه با پهنای باند کشورهای اروپایی و آمریکایی شمالی از اینترنت بسیار با کیفیتی بهره می برند، در حالی که اوضاع برای کاربران در دیگر نقاط جهان چندان مناسب نیست.

این داده ها توسط M-Lab با همکاری «انستیتوی فناوری باز آمریکا»، «جستجوی منبع باز گوگل» و «PlanetLab دانشگاه پرینستون» طی ۱۲ ماه جمع آوری شده و کامپایل نهایی نیز بر عهده سایت Cable قرار داشته است.

بر اساس این مطالعه که بر پایه ۱۶۳ میلیون تست سرعت اینترنت در ۲۰۰ کشور جهان صورت گرفته، متوسط پهنای باند در جهان با افزایش ۲۳ درصدی به ۹.۱ میلیون بیت در ثانیه رسیده در حالی که این میزان در سال قبل ۷.۴ میلیون بیت در ثانیه بوده است.

بر این اساس سنگاپور با میانگین سرعت دانلود ۶۰ مگابیت در ثانیه در صدر جدول قرار گرفته و پس از آن کشورهای سوئد و دانمارک به ترتیب با سرعت دانلود ۴۶ و ۴۴ مگابیت در ثانیه قرار گرفته اند.

همانطور که گفتیم اوضاع برای دیگر نقاط جهان از جمله خاورمیانه چندان خوشایند نیست، برای مثال سرعت اینترنت ایران با میانگین ۲.۲ مگابیت در ثانیه و سقوط ۱۲ پله ای نسبت سال گذشته جایگاهی بهتر از ۱۴۵ (بین 200 کشور) را به دست نیاورده است.

در این منطقه ترکیه با سرعت دانلود ۴.۹ مگابیت در ثانیه و علی رغم افت ۸ پله ای به عنوان بهترین کشور خاورمیانه در رده نود و یکم قرار گرفته و پس از آن امارت، عمان و عربستان قرار دارند.

در انتهای این لیست نیز کشورهای جنگ زده سوریه و سومالی قرار گرفته اند که سرعت دانلود یک مگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهند. نکته ناامیدکننده اینجاست که بهبود میانگین جهانی سرعت اینترنت بیشتر مربوط به کشورهای پیشرفته است و جهان سوم در آن نقش چندانی نداشته است.