کد خبر: ۲۲۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۴

صادرات برق ایران به ارمنستان تکذیب شد

استاندار آذربایجان شرقی صادرات برق به ارمنستان را خبر دروغ فضای مجازی خواند و گفت: کدام عقل بیدار و منصف می پذیرد که در این فصل از سال و با افزایش مصرف، جمهوری اسلامی ایران اقدام به صادرات برق کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مجید خدابخش در جمع بانوان فعال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان، نوسانات ارزی، خروج آمریکا از برجام، اغتشاشات دی ماه گذشته و سایر مسایل سیاسی و اقتصادی ماه های اخیر را مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمنان پس از این رویدادها منتظر فروپاشی جمهوری اسلامی ایران بودند و برای تحقق بخشیدن به این هدف همچنان با شدت به کارآمدی اقتصادی دولت تدبیر و امید می تازند.

در روزهای اخیر به دنبال قطعی برق در تبریز، اخباری مبنی بر صادرات برق ایران به جمهوری ارمنستان در فضای مجازی منتشر شد.

استاندار آذربایجان شرقی، فعالیت های غیرواقع و بی وقفه فضای مجازی علیه دولت را از جمله توطئه های دشمنان برشمرد و اضافه کرد: اکنون به سبب مشکلات اقتصادی، حملات شدید و سنگینی علیه دولت انجام می گیرد و دروغ هایی به مسئولان نسبت و به شتاب نشر داده می شود.

وی امیدبخشی به آحاد مردم را از جمله ضرورت های کنونی کشور خواند و گفت: هرچند مشکلاتی در جامعه وجود دارد اما نباید تنها به انتشار اخبار منفی تمرکز و از پرداختن به بسیاری از رویدادهای مثبت پرهیز شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از هر گونه انتقاد و پیشنهاد سازنده استقبال می کند، اظهار داشت: اما در این میان برخی از مدیران متاسفانه عقل خود را تعطیل و مثل ربات فکر می کنند و تصمیم می گیرند.

وی بهره مندی از ظرفیت های گسترده احزاب، تشکل ها و گروه های مردم نهاد در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را فرض لازم مدیریت های دولتی خواند و افزود: این گروه ها در حقیقت نیروهای فکری دولت به شمار می روند که باید در حوزه های مربوطه برنامه ها و پیشنهادهای علمی خود را ارایه کنند.

وی اضافه کرد: ما به احزاب، گروه ها و تشکل های مردمی بشدت نیاز داریم و استانداری آذربایجان شرقی به صورت 24 ساعته در اختیار این تشکل ها است تا با همفکری و هم افزایی ضمن امیدآفرینی در کشور با عزت و سربلندی از مشکلات گذر کنیم.

بنا به این گزارش، در این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون مسایل مختلف اظهار نظر کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به بهره مندی از تواتمندی های بانوان در عرصه های مدیریتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی شدند.

غیرفعال بودن احزاب سیاسی، لزوم توجه به توسعه فرهنگی و سیاسی، انتقاد از پایین بودن میزان ورودی بانوان به حوزه های سیاسی و اجتماعی، بهره گیری از بانوان در بخش های اقتصادی، لزوم تغییر نگرش ها در اقتصاد، رعایت حقوق کودکان، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، توجه به مساله حاشیه نشینی در تبریز و توانمندسازی محلات حاشیه ای از جمله موارد طرح شده توسط بانوان فعال در حوزه های سیاسی، اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی در این نشست بود.
*ایرنا