کد خبر: ۲۲۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۴۱

قابلیت های کاربردی تلگرام به واتس اپ آمدند

با آپدیت واتساپ خود به نسخه بتای 2.18.216 می‌توانید از قابلیت «بی صدا» بهره‌مند شوید. البته قابلیت‌های جالب دیگری هم به این نسخه اضافه شده‌اند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اخیرا مشاهده شده که واتساپ در حال توسعه قابلیت Mark as Read برای اعلان‌ها در نسخه اندروید است. این شرکت همچنین اقدام به برچسب‌زنی پیام‌های فوروارد شده جهت جلوگیری از انتشار اخبار جعلی کرده است. دیگر قابلیت‌های جدید اضافه شده به واتساپ عبارتند از:

استخراج داده‌های حساب کاربری بر اساس نیازمندی‌های مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR) اتحادیه اروپا
انتقال از تماس صوتی به تماس ویدئویی در حین مکالمه صوتی
قابلیت‌های گروهی از قبیل جستجوی کاربر
ابزارهای استاندارد پیام‌رسانی
دادن اختیار به مدیران گروه‌ها برای محدود کردن اعضا از فرستادن پست در گروه

اکنون نسخه بتای 2.18.216 این اپلیکیشن که در «برنامه بتای گوگل‌پلی» قرار گرفته، قابلیت «بی صدا» یا همان Mute را به نسخه اندروید اضافه کرده است. طبق گزارش WABetaInfo، واتساپ قصد توسعه قابلیت چت بی صدا را دارد و این قابلیت هم‌اکنون برای همه کاربران در نسخه بتای 2.18.216 موجود است.

طرز کار با این قابلیت آسان است: اگر کاربران از یک چت بیش از 50 پیام دریافت کنند، دکمه جدیدی با نام Mute در نوار اعلان واتساپ در قسمت اعلان‌های اندروید ظاهر می‌شود.

اگر کاربر در یک چت کمتر از 51 پیام دریافت کند، چنین دکمه‌ای ظاهر نخواهد شد. اما در این شرایط کاربر با دکمه‌ای به نام Mark as Read مواجه می‌شود. قابلیت Mark as Read قبلا در برنامه Android Messages مورد استفاده قرار گرفته بوده و کاربران می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن شخص ثالث، این قابلیت را برای اعلان‌های جیمیل نیز به کار ببرند. این ویژگی تا کنون برای واتساپ وجود نداشته است.

همچنین طبق گزارش WABetaInfo، واتساپ روی قابلیت‌های زیادی در جهت توسعه اپلیکیشن خود کار کرده و بنا به دلایل مربوط به نحوه توسعه اپلیکیشن‌ها، هنوز آنها را عرضه نکرده است.

اگر قابلیت بی‌صدا برای کاربران فعال نشد، آنها می‌توانند از پیام‌هایشان پشتیبان بگیرند و سپس واتساپ را دوباره نصب کنند.