کد خبر: ۲۲۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۷

کره چه ویتامین‌هایی دارد؟

هنگامی که درباره ویتامین های موجود در غذا فکر می کنید، آخرین ماده غذایی که به ذهن شما خطور می کند کره است. کره به سبزیجات سبز طعم خوشایندی می بخشد؛ و علاوه بر چربی و موادمعدنی حاوی ویتامین های ضروری برای بدن است.

ویتامین A

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ویتامین A برای سلامت دندان، بافت ها، غشاء ، استخوان ها، چشم ها و عملکرد تنفسی ضروری است. ویتامین A همچنین یک آنتی اکسیدان قوی بوده که با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان مبارزه می کند. براساس مجله امریکایی تغذیه و سرطان، دریافت پایین ویتامین A باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم می شود، که مصرف کره با دریافت ویتامین A در ارتباط است. براساس دپارتمان کشاورزی امریکا، یک قاشق چای خوری کره حاوی ۳۵۰ واحد بین الملل ویتامین A یا ۷ درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه این ویتامین است. همچنین یک قاشق چایخوری کره حاوی مقدار بالایی چربی بوده، بنابراین برای بالابردن میزان مصرف روزانه ویتامین A مقدار کره دریافتی خود را افزایش ندهید.

ویتامین E
ویتامین E یکی دیگر ازویتامین های آنتی اکسیدانی است که همراه ویتامین A مانع از آسیب مولکولی در بدن می شود. براساس موسسه ملی سلامت در امریکا، ویتامین E علاوه بر پیشگیری از سرطان درحفظ سلامت چشم، قلب و مغز نیز شرکت دارد. مقدار ویتامین E در یک قاشق چایخوری کره، ۰.۳ میلی گرم یا ۲ درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه است. یکی از مزایای دریافت ویتامین E از طریق کره این است که این ویتامین برای جذب در دستگاه گوارش به چربی نیاز دارد، بنابراین ویتامین E موجود در کره به راحتی قابل جذب خواهد بود.

ویتامین K
ویتامین K برای سلامت عمومی انسان ضروری است زیرا نقش اصلی در انعقاد درست خون داشته و از بدن در برابر مرگ ناشی از خونریزی محافظت می کند. براساس گزارش موسسه لینوس پاولینگ امریکا، ویتامین K علاوه بر انعقاد خون در سلامت استخوان و حفظ و تولید سلول های بدن نقش دارد. یک قاشق چایخوری کره حاوی ۱ میکروگرم ویتامین K معادل ۱ درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه است.

ویتامین های گروه B
یک قاشق چایخوری کره همچنین حاوی ویتامین های گروه B مانند فولات، ویتامین B12، پانتوتنیک اسید، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین است. به طور کلی ویتامین های گروه B در سوخت و ساز و تبدیل غذا به انرژی به بدن کمک می کنند. همچنین براساس موسسه ملی سلامت امریکا، این گروه از ویتامین ها برای تولید سلول های قرمز خون نیز مهم است.