کد خبر: ۲۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۷

ارائه اینترنت موبایل به شهروندان کوبا

پروسه ارایه اینترنت موبایل به تمام شهرهای کشور کوبا آغاز شده است. دولت به شرکت مخابراتی ETECSA (اپراتور دولتی) ماموریت داد امکان دسترسی ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت این کشور به اینترنت موبایل را فراهم کند. در این برنامه، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ تمام کشور زیر پوشش اینترنت ۳G برود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دولت به شرکت مخابراتی ETECSA (اپراتور دولتی) ماموریت داد امکان دسترسی ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت این کشور به اینترنت موبایل را فراهم کند. در این برنامه، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ تمام کشور زیر پوشش اینترنت ۳G برود.

سرانجام کوبا هم می‌خواهد به شهروندان اینترنت موبایلی بدهد

تا پیش از سال ۲۰۱۸ فقط نزدیک به ۵ میلیون نفر در کوبا به اینترنت موبایل دسترسی داشتند. برخی گزارش‌ها می‌گوید تا نوامبر گذشته، تنها ۵ درصد شهروندان کوبا به سایت‌های اینترنتی بدون سانسور دسترسی داشتند و غالب مردم از خدمات اینترنت محلی به نام «El Paquete Semanal» استفاده می‌کردند.

این اینترنت محلی به صورت هفتگی شارژ شده و امکان دسترسی به اخبار سایت‌های جهانی، یوتیوب و برخی فیلم‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل را می‌داد.

کوبا یکی از سخت‌گیرترین کشورهای جهان در دسترسی به اینترنت است. برای سال‌های متمادی، استفاده از اینترنت در این کشور محدود بوده و فقط کامپیوترهایی در هتل‌های خاصی که میهمان‌های بین‌المللی داشتند به اینترنت متصل بودند. این وضعیت تا سال ۲۰۱۳ برقرار بوده است. به علاوه، به گزارش موسسه FCC، سرعت این اینترنت بسیار کند بوده و هزینه بالای ۲ دلار در ساعت داشت.

قیمت بسیار بالای اینترنت

البته، اخیرا وضعیت دسترسی به اینترنت در کوبا بسیار بهتر شده است. در ماه‌های اخیر حدود ۴۰۰ هات‌اسپات وای‌فای در نقاط مختلف شهرها راه‌اندازی شده و بر تعداد کابین‌های اینترنتی نصب شده در خیابان‌ها افزوده شده است.

برخی از مردم در کوبا موفق شدند اینترنت را به درون خانه‌های خود کشیده و تعداد زیادی از شهروندان متقاضی اینترنت خانگی در انتظار کشیدن خط اتصال هستند.

اینترنت موبایل در کوبا هنوز مبتنی بر شبکه‌های سلولی نسل ۳ (۳G) است و دسترسی به اینترنت موبایل LTE 4G فراهم نشده است.

یک مشکل بزرگ دیگر در این کشور برای استفاده از اینترنت، هزینه بسیار بالای آن است. برخی سرویس‌های اینترنت هزینه‌ای ۴۵ دلاری در ماه برای تنها ۴ گیگابایت حجم دارند. این وضعیت گرانی اینترنت در حالی است که میانگین دستمزد و حقوق دولتی در این کشور ماهیانه ۳۰ دلار است.

برخلاف کوبا، برخی کشورها مانند هند تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های اینترنت و دسترسی بیشتر مردم به آن انجام می‌دهند. شبکه مخابراتی Jio هر یک گیگابایت اینترنت ۴G را به مبلغ ۰.۴۴ دلار می‌فروشد که یکی از ارزان‌ترین سرویس‌های اینترنت در جهان است