کد خبر: ۲۲۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۳

عقب نشینی ترامپ: پوتین را مسئول هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا می دانم / کاخ سفید: سوءتفاهم شده بود؛ رئیس جمهور همچنان روسیه را یک تهدید می داند

درحالی که در مورد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد ادامه تلاش روسیه برای نفوذ در انتخابات آمریکا ابهام وجود دارد، کاخ سفید پافشاری می کند که رئیس جمهور همچنان روسیه را یک تهدید می داند.


درحالی که در مورد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد ادامه تلاش روسیه برای نفوذ در انتخابات آمریکا ابهام وجود دارد، کاخ سفید پافشاری می کند که رئیس جمهور همچنان روسیه را یک تهدید می داند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از بی بی سی : درحالی که در مورد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد ادامه تلاش روسیه برای نفوذ در انتخابات آمریکا ابهام وجود دارد، کاخ سفید پافشاری می کند که رئیس جمهور همچنان روسیه را یک تهدید می داند.
 
ترامپ پیشتر در پاسخ به سوالی در این باره که آیا روسیه هنوز انتخابات آمریکا را هدف می گیرد گفت "نه"؛ موضعی که مغایر نتیجه گیری صریح دستگاه های اطلاعاتی آمریکاست.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید ساعتی بعد گفت که سوءتفاهم پیش آمده و ترامپ فقط به مطرح شدن سوالات بیشتر "نه" گفته بود.

این بحث در میان سیلی از انتقادها به خاطر اظهارات او در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه هلسینکی با رئیس جمهور روسیه پیش می آید.

سندرز روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت: "رئیس جمهور و دولتش سخت کار می کنند تا مطمئن شوند روسیه نمی تواند در انتخابات مداخله کند چنانکه در گذشته کرده."

سرمنشا سردرگمی تازه

ساعاتی پیشتر سیسیلیا وگا خبرنگار شبکه ای بی سی از رئیس جمهور آمریکا پرسید آیا روسیه هنوز انتخابات آمریکا را هدف می گیرد.

او سرش را تکان داد و گفت "خیلی متشکرم، نه"، اما خبرنگار ای بی سی دوباره از او پرسید: "نه؟ فکر نمی کنید که این طور باشد؟".

ترامپ ظاهرا بار دیگر در جواب گفت: "نه".

با این حال ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه ای با جف گلور خبرنگار شبکه سی بی اس گفت که او شخص پوتین را مسئول هر گونه دخالتی در انتخابات آمریکا خواهد شناخت.

او گفت که در جریان دیدارش با رهبر روسیه در روز دوشنبه "قویا بر این مساله تاکید کرده که دخالت در انتخابات قابل قبول نیست."