کد خبر: ۲۲۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱

گوگل کابل خصوصی‌ خود را زیر آب‌ های اقیانوس اطلس راه‌ اندازی می‌ کند

گوگل درحال ساخت سه مسیر کابلی در زیر دریا است که می‌تواند به کمک آن در بازار کسب‌ و‌ کار ابری در مقایسه با دیگر رقبا جلو بیافتد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ گوگل در حال گسترش فناوری خود در زیر دریاها است، بنابراین زیرساخت سرویس‌های ابری این شرکت می‌تواند بهتر از رقبایش یعنی آمازون و مایکروسافت توسعه یابد.

این غول موتور جستجوگر روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال ساخت یک کابل خصوصی زیر آب، بین ایالات متحده و فرانسه است. این کابل به افتخار هنری دونانت (Henry Dunant)، بنیانگذار جایزه صلح نوبل، کسی که اولین دریافت کننده جایزه صلح نوبل هم بود، به نام «دونانت» نام‌گذاری شد.

کابل زیر آبی گوگلگوگل انتظار دارد که دونانت در سال 2020 به بهره‌برداری برسد.
جین استوول (Jayne Stowell)، مذاکره کننده راهبردی زیرساخت‌های جهانی این شرکت، در وبلاگ خود نوشت:

دونانت ظرفیت شبکه را در سراسر اقیانوس اطلس افزایش می‌دهد و یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای اینترنت را تکمیل می‌کند. دونانت حرکتی است در حمایت از رشد سرویس ذخیره ابری گوگل (Google Cloud) اجرا می‌شود.

کابل‌های زیر آبی معمولا با مشارکت چند کمپانی ساخته و نگهداری می شوند. به عنوان مثال، گوگل و فیسبوک در سال 2016 در پروژه کابل کشی به طول 8000 مایل پل ارتباطی بین لس آنجلس و هنگ کنگ با هم همکاری داشتند.

با این وجود، این بار، این کابل تنها متعلق به گوگل است. در واقع، دونانت اولین کابل حمل‌و‌نقل اقیانوس اطلس است که کل پروژه‌اش به تنهایی متعلق به یک شرکت غیر مخابراتی می‌شود.

این بدان معنی است که گوگل کنترل بیشتری نسبت به ظرفیت و مسیر کابل خودش دارد و این برای گوگل مزیتی زیرساختی نسبت به سایر رقبا مانند مایکروسافت آزور (Microsoft Azure) و وب سرویس‌های آمازون محسوب می‌شود، زیرا که این کمپانی‌ها به کابل‌های مشترک متکی هستند تا داده‌های خود را از میان اقیانوس اطلس عبور دهند.

اگرچه دونانت اولین کابل گوگل است که در اعماق این اقیانوس خاص قرار دارد ولی دومین کابل خصوصی این غول جستجو محسوب می‌شود. اولین کابل خصوصی این شرکت، کوری (Curie) نام دارد و در سال 2019 راه اندازی خواهد شد که قرار است لس آنجلس و شیلی را به هم متصل کند.