کد خبر: ۲۲۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۳

روسیه: حضور ایران در سوریه قانونی است

سفیر روسیه در تهران در مصاحبه‌ای با یک رسانه روس بر اینکه حضور ایران در سوریه قانونی است، تأکید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «لوان جاگاریان»، سفیر روسیه در ایران در مصاحبه‌ای با یک رسانه روسی درباره مسائل مختلف مربوط به ایران و روابط دوجانبه تهران-مسکو صحبت کرده است.

او در مصاحبه با «کامرسنت» در پاسخ به سوالی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص تلاش روسیه برای خارج کردن ایران از سوریه گفت: «اول از همه تمایل دارم به شما یادآوری کنم که حضور نظامی ایران در سوریه قانونی است.»

جاگاریان اضافه کرد: «ایرانی‌ها و ارتش سوریه به درخواست دولت قانونی سوریه در آنجا هستند و در عملیات نابود کردن تروریست‌ها مشارکت دارند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش از احتمال درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه ابراز نگرانی کرده و تأکید کرد مسکو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چنین رویدادی انجام خواهد داد.

سفیر روسیه گفت: «گاهی اوقات [در سوریه] درگیری‌هایی ایجاد می‌شوند و طبیعتاً ما درباره احتمال تقابل نظامی بین نیروهای ایران و اسرائیل در سوریه نگران هستیم. ما تمام تلاشمان را برای جلوگیری از این رویداد انجام می‌دهیم تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.»

جاگاریان در پاسخ به این سوال که آیا فشاری بر ایران برای خروج از سوریه وارد نمی‌شود گفت: «ایران کشوری نیست که شما بتوانید روی آن فشار اعمال کنید. ایران کشوری بزرگ است که یک سیاست خارجی مستقل را دنبال می‌کند. کار کردن با ایرانی‌ها تنها از طریق متقاعدسازی امکان‌پذیر است. فشار روی ایران، نتیجه معکوس می‌دهد.»
*فارس