کد خبر: ۲۲۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۷

راهکار جدید کره ای ها برای مقابله با برندهای چینی

خیلی ها معتقدند که سامسونگ و ال جی تعداد زیادی مدل موبایل هوشمند تولید می کنند. تاکنون این طور بوده ولی در سالهای اخیر می‌بینیم که تعداد تولیدات آنها در دسته بندی های مشخص و کمتر از سال‌های گذشته شده است. به نظر می رسد این دو شرکت کره ای تصمیم گرفتند که Shotgun Strategy خود را به روز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به صورت کلی معنی Shotgun Strategy این است که تا آنجا که می توانید بیشترین قشر مخاطب را با تولید مدل های مختلف تحت پوشش قرار دهید. ال جی و به خصوص سامسونگ شرکت‌هایی هستند که همیشه برای قشر وسیعی از مخاطبان مدلهایی با مشخصات نزدیک به هم دارد تا بتواند نظر همه را به خود جلب کند و آن چیزی را که لازم است و کاربران ارائه نماید.

چند سال اخیر شاهد کاهش تعداد مدل موبایل های سامسونگ و به خصوص ال جی بوده ایم. حالا به نظر می‌رسد که با افزایش تعداد مدل های شرکت‌هایی مانند هواوی و شیائومی بازار هدف سامسونگ و ال جی به خطر افتاده است و آنها می‌خواهند راهبرد خود را به روز کنند. این به روز کردن راهبرد به معنی افزایش تعداد مدل های موبایل این دو شرکت است و به این صورت قشر وسیع تری از کاربران را راضی نگاه خواهند داشت.

هرچند این موضوع تعداد خطوط تولید، لوازم جانبی و دردسرهای فروش را بیشتر می کند که هزینه بازاریابی مدل های جدید نیز به آن اضافه می‌شود اما به نظر می‌رسد که این راهبرد برای کره ای ها برای مقابله با چینی‌ها راه حل خوبی است. تاکنون موفقیت هواوی و شیائومی در فروش خود به شدت به چشم می‌آید.

بدین ترتیب باید دوباره روزهایی را شاهد باشیم که به صورت میانگین سامسونگ در هر هفته یک مدل جدید موبایل را رونمایی می کرد!!!