کد خبر: ۲۲۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۲

کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی

دولت کره‌جنوبی به دلیل نیاز بازار کار به تنفس، تنش‌های تجاری جهانی و افزایش دستمزدها، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از بیزینس تایمز، وزارت دارایی کره جنوبی با تایید پیش‌بینی بانک مرکزی این کشور اعلام کرد رشد اقتصادی امسال را با ۰.۱ درصد کاهش در سطح ۲.۹ درصد پیش بینی می‌کند.

دو کیو سانگ- مدیر کل این وزارت‌خانه - گفت: به جز بخش‌های کشتیرانی و محصولات پیش ساخته، رشد سایر بخش‌ها احتمالا نصف خواهد شد و سرمایه‌گذاری‌ها کاهش خواهد یافت. وی افزود: ظرفیت اقتصاد برای اشتغال‌زایی در حال تضعیف است.

سیاست‌گذاران کره‌ای در تلاشند تا مجددا به نرخ رشد سال قبل دست یابند که بهترین عملکرد ۳ سال اخیر کره جنوبی محسوب می‌شود. دولت نگران است افزایش دستمزدها باعث شود بازار کار نتواند به نحو مطلوب خود را بازیابد. همچنین کاهش رشد صادرات کره جنوبی از دیگر عوامل موثر در تجدید نظر از رشد اقتصادی این کشور است.

دولت این کشور شنبه این هفته اعلام کرد تا پایان سال‌ آینده حداقل دستمزدها در این کشور باید با ۱۰.۹ درصد افزایش به ۱۰.۱۰ دلار در ساعت برسد. این افزایش باعث کاهش روند استخدام ها در بخش خصوصی شده است و دولت پیش‌بینی کرده است به جای ۳۰۰هزار شغل، برای ۱۸۰ هزار نفر تا پایان سال اشتغال زایی شود.
*ایسنا