کد خبر: ۲۲۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۶

با این خوراکی ها خروپف را تسکین دهید!

با تغذیه صحیح و استفاده درست و به جا از مواد غذایی ممی توانید برای هر دردی راه حلی بیابید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در این مقاله می خواهیم روش های تسکین خروپف را با مواد غذایی معرفی کنیم.

چرا مردم خروپف می کنند؟
اگر شما خرخر می کنید شما تنها نیستید نیمی از بزرگسالان آمریکایی خرخر می کنند این زمانی اتفاق می افتد که هوا از طریق گلویتان در هنگام خواب نفوذ کند این باعث می شود که بافت های آرام در گلو به ارتعاش در آمده و ایجاد صداهای زننده و خروپف رنج آور نماید.

خروپف ممکن است خواب شما یا شریک زندگی شما را مختل کند حتی اگر شما بیش از حد ناراحت نباشید، این یک شرط برای نادیده گرفتن نیست در واقع، خروپف ممکن است نشانه ای از وضعیت سلامتی جدی باشد، از جمله:
آپنه انسدادی خواب (راه های هوایی مسدود شده)
چاقی
مشکل با ساختار دهان، بینی یا گلویتان دارید
محرومیت از خواب
در موارد دیگر، خروپف ممکن است به سادگی بوسیله خوابیدن روی پشت و یا نوشیدن الکل بیش از حد نزدیک به خواب باشد.

عسل
عسل دارای اثرات ضد التهابی است که به طور مستقیم با مسائل تورم در طول تراشه کمک می کند این نیز یک طب سنتی طبیعی و ضد میکروبی شناخته شده برای تسهیل بهبود زخم های خارجی است در واقع، در گذشته، عسل برای اتصال زخم ها و سرعت بخشیدن به روند شفا استفاده می شد با این حال، برای خروپف، اثرات ضد التهابی عسل، مهم است.

چگونه از آن استفاده کنید
عسل طعم خوبی دارد بنابراین واقعاً نیازی به افزایش شربت یا سایر مواد نیست تا آن را با طعم بیشتری بپوشانید قبل از رفتن به رختخواب هر شب از یک قاشق چایخوری لذت ببرید تا از خواص ضد التهابی آن بیشتر استفاده کنید شما همچنین می توانید از عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای سایر محصولات التهابی که در فرم مایع استفاده می شود استفاده کنید.

سعی کنید اطمینان حاصل کنید که شما عسل خالص را مصرف می کنید و نه یک شربت رقیق شده. یک روش خوب برای اطمینان از این است که شما عسل واقعی را بدست آورده اید این است که عسل را در یک فریزر قرار دهید اگر آن سفت نشود آنچه که دارید، عسل واقعی است عسل سبز تقریباً همیشه بهترین است اما آن را سخت می توان پیدا کرد بنابراین شما می توانید برای نوع طلایی تلاش کنید.

زردچوبه
در حال حاضر به عنوان یک غذای قدرتمند، زردچوبه به طور خاص دارای خواصی است که آن را یک مکمل عالی برای زندگی روزمره کرده است کسانی که مسائل خروپف دارند استفاده از این محصول علائم التهاب را کاهش می دهد و مسیرعبور هوا را باز می کند.

برای دریافت حداکثر مزایا، بهترین شکل چای زردچوبه است آب را بجوشانید و یک قاشق غذا خوری زردچوبه اضافه کنید و از چای آن لذت ببرید.

چای
چای به خودی خود به عنوان یک ابزار ضد خروپف عالی عمل می کند مهم نیست که چه نوع چای شما مصرف می کنید تا زمانی که کافئین بیش از حد نباشد چای معمولی با کمی عسل برای طعم و مزه مناسب است.

چگونه از آن استفاده کنید
قبل از رفتن به رختخواب برای حداکثر مزایا، چای را بنوشید از آنجا که چای تنها مقدار کمی از کافئین دارد از بی خوابی رنج نخواهید برد استفاده از عسل به عنوان یک شیرین کننده برای تقویت اثر به عنوان درمان خروپف مفید است شکر و سایر شکلات های شیرین نیز باید اجتناب شود چایی که از برگ های تازه چای تهیه شده استفاده کنیدتا آنجا که امکان دارد .

زنجبیل
چای زنجبیل به طور سنتی برای تسکین گلو و تسکین درد استفاده می شود این خواص التهابی و همچنین مزایای آنتی باکتریایی دارد و آن را برای اهداف خروپف مناسب می کند شما متوجه خواهید شد که زردچوبه، گیاه ریشه ای با کیفیت مشابه است زنجبیل یکی دیگر از داروهای طبیعی برای خروپف است از این دو، زنجبیل تازه در بسیاری از فروشگاه ها آسان پیدا می شود دانش علمی، زردچوبه و زنجبیل از نزدیک مرتبط هستند بنابراین اگر با هر شکی که شما نمی توانید آن را پیدا کنید شما می توانید یکی دیگر را در درمان خروپف انتخاب کنید.

چگونه از آن استفاده کنید
چای زنجبیل به طور معمول در کشورهای جنوب شرقی آسیا salabat نامیده می شود و با جوشاندن یک اینچ زنجبیل در آب ساخته می شود مقدار آب به تنظیمات شخصی شما بستگی دارد فقط در نظر داشته باشید که طعم زنجبیل می تواند بسیار قوی باشد برای ایجاد چای شیرین، شما می توانید عسل را به مخلوط اضافه کنید قبل از رفتن به رختخواب بنوشید تا عضلات ریلاکس شوند و یک شب بدون خروپف داشته باشید.

شیر سویا به جای شیر گاو

اگر دوست دارید شیر را در روز یا قبل از خواب بخورید ممکن است بخواهید به جای آن شیر سویا بخورید اگرچه شیر سویا خود از خروپف جلوگیری نمی کند اما به عنوان جایگزینی برای شیر گاو که شناخته شده باعث خروپف می شود مناسب است از این رو، شیر سویا وقتی به شما در خروپف کمک می کند که قبلا شیر گاو مصرف کرده باشید و با مصرف شیر گاو خروپف پیدا می کنید اگر شما شیر گاو را در رژیم غذایی خود ندارید پس شیر سویا هیچ تغییری در درمان طبیعی خروپف ندارد.

چگونه از آن استفاده کنید
مصرف شیر سویا برای اهداف درمان خروپف بسیار ساده است قبل از رفتن به خواب، فقط یک لیوان بنوشید به خاطر داشته باشید که شیر سویا همراه با بسیاری از فواید سلامتی است.

ماهی به جای گوشت قرمز
شبیه شیر سویا، ماهی به خودی خود به طور عمده از خروپف پیشگیری نمی کند این حاوی اسیدهای چرب است که قطعاً کمک می کند اما ماهی باید به جای گوشت قرمز استفاده شود زیرا با خوردن گوشت قرمز بسیاری از موارد مشکلات خروپف ایجاد می شود با جایگزینی با ماهی، شما می توانید پروتئین سالم خود را بدون مشکل بزرگی پیدا کنید.

چگونه از آن استفاده کنید
خیلی ساده است - فقط در رژیم غذایی خود بیشتر ماهی بخورید قبل از رفتن به رختخواب لازم نیست ماهی بخورید فقط مطمئن شوید که مصرف گوشت قرمز شما کاهش می یابد.

روغن زیتون
روغن زیتون همچنین آرام بخش بسیار خوبی است و از ارتعاشات گلو در هنگام خواب جلوگیری می کند شگفت آور این است که روغن زیتون نیز برای تامین بسیاری از مزایا، از جمله کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی شناخته شده است.

چگونه از آن استفاده کنید
به طور معمول، روغن زیتون به مقدار کمی در آماده سازی غذا اضافه می شود با این حال، برای اهداف خروپف بهتر است قبل از رفتن به رختخواب، حدود دو یا سه جرعه آن را مصرف کنید اما اگر شما با طعم و مزه آن مشکل دارید آن را با عسل ترکیب کنید شما همچنین می توانید آن را با آب رقیق کنید تا آشامیدنی خوش طعم تری داشته باشید.

نتیجه:
خروپف چیزی است که به راحتی می توان آن را حل کرد و مانع از هر گونه مسائل سلامت آن شد ممکن است لازم باشد از دندانپزشک خود کمک بگیرید و همچنین از دست دادن وزن برای پاک کردن راه هوایی شما سفارش می شود. به یک پلو بخوابید تا خروپف شما از بین برود به پشت خوابیدن سبب خروپف بیشتر می شود. بالا بردن سر تخت نیز به کاهش خروپف کمک می کند. آلرژی خود را درمان کنید زیرا سبب می شود شما از دهان نفس بکشید و این مشکل را بدتر می کند آرام بخش ها را قبل از خواب نخورید. سیگار کشیدن را متوقف نمایید.