کد خبر: ۲۲۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۲

الجزیره: شاید کنگره رسما علیه ترامپ بیانیه صادر کند

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ با تحرکاتی احتمالی در کنگره مواجه شده است، تحرکاتی که می تواند ترجمه خشم طبقه سیاسی حاضر در ایالات متحده در خصوص مواضع ترامپ در نشست هلسینکی با پوتین باشد.


رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ با تحرکاتی احتمالی در کنگره مواجه شده است، تحرکاتی که می تواند ترجمه خشم طبقه سیاسی حاضر در ایالات متحده در خصوص مواضع ترامپ در نشست هلسینکی با پوتین باشد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ الجزیره نوشت: رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ با تحرکاتی احتمالی در کنگره مواجه شده است، تحرکاتی که می تواند ترجمه خشم طبقه سیاسی حاضر در ایالات متحده در خصوص مواضع ترامپ در نشست هلسینکی با پوتین باشد.

این رسانه عرب زبان ادامه داد: رئیس مجلس نمایندگان امریکا، پل رایان تصریح کرده است که کنگره تضمین می دهد که روسیه نمی تواند بار دیگر از مجازات فرار کند و واشنگتن اماده است تحریمهای بیشتری را علیه مسکو اعمال نماید.

رایان همچنین به این مساله اشاره کرد که ایالات متحده در کنار هم پیمانان خود در ناتو و تمام دولتهایی که مخالف تجاوز های روسیه هستند، ایستاده است.

رایان در ضمن صحبتهایی که به منزله پاسخی به سخنان ترامپ در مورد نبود دلیلی برای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود بر این نکته تاکید کرد که مشخص است روسیه در انتخابات ما دخالت کرده است. وی افزود:ایالات متحده باید از دولتهای دیگر با امکانات لازم حمایت کند تا مانع از دخالت روسیه در دموکراسی آنها شود. ترامپ در این باره حتی در داخل حزب جمهوری خواه نیز با انتقادهای گسترده ای رو به رو شد و اعضای جمهوری خواه کنگره وی را متهم به ضعف در برابر پوتین و خیانت کردند.

به گزارش خبرنگار الجزیره در واشنگتن، صحبتهای اخیر ترامپ در هلسینکی، جدال، انتقادها و دعوت به تحرکات بیشتری در داخل کنگره را شعله ور خواهد کرد و زمینه را برای تصمیمات دیگری از جانبه کنگره که در سال گذشته تحریمهایی را علیه روسیه اعمال کرد، فراهم می کند.

اکنون اکثر اعضای کنگره در اندیشه انجام اقداماتی علیه روسیه هستند و ممکن است به صورت رسمی سخنان ترامپ در هلسینکی را محکوم کنند یا جلساتی را با حضور اعضای دولت ترتیب دهند تا موضع مشخصی را در این باره اتخاذ کنند.

با وجود موج خشم و ناخشنودی که از سوی سیاستمداران آمریکا در مورد مواضع ترامپ در هلسینکی برانگیخته شده است، وی کمی بعد از بازگشت به واشنگتن، صحبتهایی کرد که تنها حالت مخالفت ها علیه خود را عمیقتر کرده و در توئیتی دیدار خود با پوتین در پایتخت فنلاند را بهتر از دیدار با سران ناتو در بروکسل در هفته گذشته دانست.

به گفته خبرنگار الجزیره در واشنگتن، این توئیت شیوه ترامپ در هنگام تحت فشار قرار گرفتن او را منعکس می کند، که بر اساس آن، رئیس جمهور آمریکا در شرایط دشوار به نحوی رفتار می کند که انتقادات و جدال بیشتری را متوجه خود می کند!

نارضایتی شدید آمریکایی ها از ترامپ حتی فاکس نیوز که حامی او محسوب می شود را بر ان داشت تا صفحات خود را به منتقدین سخنان رئیس جمهور آمریکا در نشست با پوتین اختصاص دهد.