کد خبر: ۲۲۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۷

سامانه رجیستری به متخلفان در زمینه ثبت گوشی مسافری هشدار داد

سامانه رجیستری تلفن همراه اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن به متخلفان در ثبت گوشی‌های مسافری هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ طی چند هفته‌ی گذشته خبرهای منتشر شد مبنی بر اینکه عده‌ای توانسته‌اند به شکل مسافری تعداد زیادی گوشی وارد بازار کشور کنند. این در حالی است که بر اساس قوانین هر مسافر فقط یک یا دو دستگاه گوشی در سال با معافیت ۸۰ دلاری وارد بازار کشور کند.

بر این اساس سامانه‌ی رجیستری تلفن همراه اطلاعیه به شرح زیر منتشر کرده است:

«برطبق بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران به تاریخ ۹۶/۰۸/۲۳، شخص مسافر با رعایت مقررات مسافری و لحاظ شرایط غیرتجاری، تنها مجاز به اظهار اطلاعات یک دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافری است.

به اطلاع مسافرین، اصناف و بازرگانان محترم می‌رساند، سامانه همتا بطور مداوم در حال شناسایی تخلفات (از انواع مختلف) است. شناسایی گوشی‌های‌ تلفن همراه مسافری که در سامانه گمرک اقدام به کم‌اظهاری کرده بودند و همچنین شناسایی تخلفات عامدانه برخی از افراد سودجو در هفته‌ای که گذشت، نمونه‌ای از اقدامات سامانه همتا در برخورد با متخلفین بود که رسانه‌ای نیز شد.

بر همین اساس از این پس، گوشی‌های مسافری که بدون رعایت قوانین مندرج در بخشنامه گمرک در سامانه اظهار کالای مسافری ثبت شوند، به سرعت توسط سامانه همتا شناسایی و در لیست کالاهای غیرقانونی قرار خواهند گرفت. بدیهی است مبلغی که در این سامانه به‌عنوان هزینه گمرکی پرداخته شده است نیز تحت هیچ‌عنوان به فرد متخلف مسترد نخواهد شد.»