کد خبر: ۲۲۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۸

وان پلاس فعلا از فناوری شارژ بی سیم سریع در گوشی‌های خود استفاده نمی‌کند

مدیر عامل وان پلاس اعلام کرد که فناوری شارژ سریع بی‌سیم قرار نیست به این زودی‌ در گوشی‌های هوشمند وان پلاس به کار برده شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پیت لائو، مدیر عامل شرکت وان پلاس اخیرا در یکی از مصاحبه‌‌‌های خود اعلام کرد، با وجودی که استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند یکی از ویژگی‌های مورد توجه کاربران است، ولی برای اجرایی سازی این فناوری، محدودیت‌هایی وجود دارد. از این‌رو به دلیل مشکلات مختلفی که در اجرایی سازی این فناوری وجود دارد، وان پلاس ترجیح می‌دهد که در گوشی‌های پرچمدار خود ریسک نکند و فعلا محصولات خود را بدون شارژ بی‌سیم سریع روانه بازار کند.

پیت لائو در مصاحبه اخیر خود با یکی از کارمندان OnePlus اعلام کرد که روند تست و بررسی فناوری شارژر سریع بی‌سیم از سوی وان پلاس کماکان در جریان بوده و متوقف نخواهد شد؛ ولی قرار نیست به این زودی گوشی‌های هوشمند وان پلاس با فناوری شارژر بی‌سیم سریع به بازار عرضه شوند. پیت لائو مدیرعامل وان پلاس در صحبت‌های خود اضافه کرد:

ما شارژر سریع بی‌سیم را بارها بررسی و تست کرده‌ایم و همچنان به آزمایش و بررسی این فناوری ادامه خواهیم داد. ولی تا این لحظه هنور به راهکاری که بتواند انتظارات ما را از نظر سرعت و راحتی کار، به طور کامل برآورده سازد، دست نیافته‌ایم. فناوری شارژر سریع بی‌سیم باعث ضخیم شدن گوشی‌های هوشمند و گرم شدن آن‌ها در حین فرایند شارژ شدن می‌شود.

شاید شما هم یادتان باشد که یکی از سخنگویان شرکت وان‌پلاس خردادماه ۱۳۹۷ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اساسا گوشی وان پلاس ۶ نیازی به شارژر بی‌سیم ندارد و در همان مصاحبه مشخص شد که چرا وان پلاس ۶ از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند. آبان‌ماه ۱۳۹۶ نیز مدیرعامل وان پلاس رسما اعلام کرد که چرا وان‌پلاس از شارژ بی‌سیم استفاده نمی‌کند. با همین استدلال‌ها و دلایل مطرح شده وان پلاس ۶ بدون بهره گیری از فناوری شارژ بی‌سیم روانه بازار شد. در آن زمان پیت لائو و سخنگویان وان پلاس دلایل دیگری را برای عدم استفاده از شارژر بی‌سیم مطرح کرده بودند؛ ولی آنچه امروز پیت لائو درباره‌ی آن صحبت می‌کند با استدلال‌های قبلی وی فرق دارد.

ظاهرا با اضافه کردن فناوری شارژ بی‌سیم به محصولات وان‌پلاس، علاوه بر بیشتر شدن ضخامت گوشی‌های پرچمدار این شرکت، کاربران حین شارژ کردن گوشی با مشکلات مختلفی از جمله گرم شدن بیش از حد موبایل خود مواجه خواهند شد. به همین دلیل وان پلاس در مورد گوشی‌های پرچمدار و محصولات رده‌بالای خود ریسک نمی‌کند تا آنها را با فناوری این چنینی روانه بازار کند تا بعدا برای شرکت مشکلاتی به‌وجود بیاورد. البته ناگفته نماند که وان پلاس همواره سعی دارد در آزمایشگاه‌های خود، محصولاتی با تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته به بازار عرضه کند.