کد خبر: ۲۲۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۴

عادل الجبیر: بحرین جزئی از خاک عربستان است!

امیرعبداللهیان: سعودی‌ها نسبت به مسئله بحرین بسیار گستاخ هستند به گونه‌ای که عادل الجبیر وزیر امور خارجه این کشور در جریان یکی از مذاکرات به بنده گفت در مورد بحرین صحبت نکنیم، چون بحرین جزئی از خاک عربستان است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دوره سیاسی تشکیلاتی بانوی مومن انقلابی که با حضور دانشجویان دختر دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در هتل فرهیختگان واحد علوم تحقیقات تهران برگزار شد، گفت: درایت رهبر معظم انقلاب و کمک‌های ایران اجازه نداد داعش، عراق و سوریه قدرت را به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همان گونه که به سرنگونی داعش کمک کرد در کنار آن نیز به مطالبات مردم این کشور نیز توجه داشت، تصریح کرد: سعودی‌ها نسبت به مسئله بحرین بسیار گستاخ هستند به گونه‌ای که عادل الجبیر وزیر امور خارجه این کشور در جریان یکی از مذاکرات به بنده گفت در مورد بحرین صحبت نکنیم، چون بحرین جزئی از خاک عربستان است.

وی با اشاره به اینکه حکومت بحرین با این همه ظلمی که می‌کند، اما در این کشور هیچ کاره است و همه کاره سعودی‌ها هستند به گونه‌ای که تانک‌های عربستان در این کشور حضور دارند، افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به بحرین تغییر نکرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم تصور کنیم که اروپایی‌ها در برجام به ما کمک خواهند کرد و بعد از خروج آمریکا از این توافق تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. خوشبختانه دولتمردان ما نیز به این جمع بندی رسیدند که باید فریاد‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند و الان دارند به این سمت می‌روند. واقعیت این است که تا الان اقتصاد مقاومت جلسات لوکسی بوده و خیلی به آن توجه نمی‌شده است.

وی تصریح کرد: این گونه نیست که یک کشور بتواند پول‌های بلوکه شده را به ما تحویل بدهد، چون در سیستم خزانه داری آمریکا همه چیز مشخص است.

وی با بیان اینکه مسائلی که در خصوص درگیری‌های ایرانی – عربی مطرح می‌شود اشتباه است، تصریح کرد: امروز عربستان، عربستان بیست سال پیش نیست و هیاهویی که این کشور با اتکا به ترامپ می‌کند به خاطر این است که می‌خواهد بگوید من هم هستم.
*خبرگزاری دانشجو