کد خبر: ۲۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۸

سپنتا نیکنام: باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنم

سپنتا نیکنام؛ عضو شورای شهر یزد می گوید: امیدوارم که بتوانم خودم را به سایر همکاران در شورای شهر برسانم. فکر می‌کنم باید با تلاش مضاعف وقت زیادی برای جبران این عقب ماندگی بگذارم.
سپنتا نیکنام؛ عضو شورای شهر یزد می گوید: امیدوارم که بتوانم خودم را به سایر همکاران در شورای شهر برسانم. فکر می‌کنم باید با تلاش مضاعف وقت زیادی برای جبران این عقب ماندگی بگذارم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روزنامه ایران با سپنتا نیکنام؛ عضو شورای شهر یزد گفتگو کرده است. بخشی از این گفتگو را بخوانبد:

این 9 ماه چگونه گذشت؟

اگر بگویم آسان گذشت که دروغ گفته‌ام. 9 ماه سختی بود. پیگیری‌هایی که انجام می‌شد گاهی به نتیجه ختم نمی‌شد. از سویی مهندس سفید رئیس شورای شهر یزد در همان ابتدای پیش آمدن این ماجرا اعلام کردند که اگر این مسأله حل نشود از ریاست شورا استعفا می‌دهند. این موضوع سنگینی بار این رخداد را برای من بیشتر کرد. من باید از طرفی مدیریت بحران می‌کردم که این موضوع به نتیجه برسد و از سویی نگران این موضوع بودم که اگر این ماجرا به نتیجه نرسد شخصیتی مثل آقای مهندس سفید هم از ریاست شورا استعفا می‌دهند و بحران در شورای شهر یزد دوچندان می‌شود. من فکر می‌کنم که این ماجرا چندان هم بد نشد به این دلیل که در نهایت سرنوشت عضویت اقلیت‌ها در شوراهای شهر به دست مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شد. شاید به من سخت گذشته باشد اما در نهایت نتیجه شیرین بود.

به غیر از این موضوع، خودتان در این 9 ماه چه می‌کردید؟

قاعدتاً وقت بیشتری برای بودن در کنار خانواده پیدا کردم. شاید باورتان نشود اما من در تمام طول زندگی همیشه ساعت 7 از خواب بیدار می‌شدم و به کارهایم می‌رسیدم اما در این مدت یکی از چالش‌هایی که با خودم پیدا کرده بودم، این بود که به دلیل اینکه وقت آزاد زیادی پیدا کرده بودم، دو ساعت بیشتر می‌خوابیدم و این اصلاً برایم خوشایند نبود.

از سویی دیگر وقت بیشتری برای رسیدن به امور انجمن زرتشتیان پیدا کرده بودم و سعی می‌کردم علاوه بر کارهای شخصی وقت بیشتری برای انجمن بگذارم. اما در این مدت از امور شهری هم غافل نبودم و اتفاقاً این موضوع باعث شده بود که بتوانم خارج از گود به مسائل شهری و مشکلات شهر یزد نگاه کنم و امیدوارم این تجربه بتواند به حل مشکلات مردم یزد کمک بیشتری کند.

خودتان پیش‌بینی از نتیجه داشتید؟

واقعیت این است که در مدتی که گذشت اخبار ضد و نقیض فراوانی به گوش می‌رسید. هیچ پیش‌بینی از نتیجه نداشتم اما ته دلم روشن بود که نتیجه‌ای خوش در این پرونده رقم خواهد خورد. از یک نقطه به بعد بحث برای من حیاتی شده بود. اوایل فقط موضوع من مد نظر بود اما عید امسال خبر‌هایی به گوشم رسید که امکان دارد بررسی لایحه عضویت اقلیت‌ها در شوراهای شهر به بعد موکول شود. این موضوع باعث نگرانی من شده بود.

دوست نداشتم و ندارم که اولین و آخرین ایرانی غیر مسلمان در شوراهای شهر باشم و برای همین در مصاحبه با روزنامه ایران اعلام کردم که دیگر موضوع من سپنتا نیست و پیگیر حقوق اقلیت‌ها خواهم شد. واقعاً از این موضوع می‌ترسیدم و اگر هم قرار بود که موضوع من موقتاً حل شود و بررسی طرح عضویت غیر مسلمان‌ها به بعد موکول شود، قطعاً به شورای شهر نمی‌رفتم تا راه برای مشارکت همه ایرانیان برای ساخت ایران فراهم شود. از این لحظه به بعد همه با هم در کنار هم باید برای پیشرفت ایران کار کنیم و به منافع ملی بیندیشیم. بعد از آن در توئیتر و سایر فضاهای ارتباط جمعی نیز روی این نکته پافشاری کردم و خوشحالم که قرار نیست سپنتا نیکنام اولین و آخرین ایرانی غیر مسلمان باشد که در پارلمان‌های محلی عضویت دارد.

سپنتا نیکنام چه برنامه‌ای برای جبران این 9 ماه نبود در شورای شهر دارد؟

امیدوارم که بتوانم خودم را به سایر همکاران در شورای شهر برسانم. فکر می‌کنم باید با تلاش مضاعف وقت زیادی برای جبران این عقب ماندگی بگذارم.