کد خبر: ۲۲۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۱۹

شهرام جزایری حین خروج غیرمجاز از کشور دستگیر شد / او به همراه چند تبعه افغانستان در یک کامیون مخفی شده بود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.


معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علیرضا رادفر افزود: جزایری همراه با چند نفر افغانستانی قصد داشت با مخفی شدن در داخل یک کامیون به صورت قاچاقی از مرز ایران به سمت ترکیه خارج شود که توسط دستگاه ' ایکس ری' شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه جزایری پس از دستگیری خودش را تبعه افغانستان معرفی کرده بود، اظهار داشت: وی به هویت خود اعتراف کرده و در حال بازپرسی است.

به گزارش ایرنا شهرام جزایری که 13 سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است، بزرگ‌ترین و پر سر و صداترین پرونده دهه هشتاد را دارد و سال گذشته در گفت و گو با رسانه های ارتباط جمعی گفته بود که باید برای کار اقتصادی از ایران برود.

آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تلاش برخی از افراد برای خروج غیرمجاز روبرو بوده است.

امروزه گمرک بازرگان به تجهیزات مدرنی چون 'ایکس ری' و مرزهای این استان به امکانات روز اعم از دوربین های الکترونیکی و اپتیکی مجهز شده و با ایجاد و ساخت برجک های کاربردی در گذرگاه ها از تردد غیرمجاز جلوگیری شده است.
*ایرنا