کد خبر: ۲۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۴

ثبت ۷۰ دامنه جدید، ۷۰۰ هزار جستجوی اینترنتی و ارسال ۱۷۰ میلیون ایمیل در هر دقیقه

احسان قدیری ظهر امروز در کارگاه آموزش تجارت الکترونیک گیلان با هدف «آشنایی با مفاهیم تجارت الکترونیک» اظهار کرد: دوره جامع آموزشی تجارت الکترونیکی به سه بخش پایه و پیشرفته و طراح تجارت الکترونیک تقسیم می‌شود.

وی دوره پایه فراگیر با مفاهیم تجارت و کسب و کار الکترونیک و ملزومات آن و کاربردهای مختلف تجارت الکترونیک در صنایع را از جمله بخش‌های آن ذکر کرد.

این مسئول، بخش‌های مختلف کسب و کار نظیر طراحی محصول و خدمات، بازاریابی، تامین، تولید، فروش خدمات پس از فروش و ... را بخش دوم و پیشرفته تجارت الکترونیک برشمرد.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های متفاوتی در بحث تجارت الکترونیک در بین مخاطبان وجود دارد، تصریح کرد: در دوره‌های آموزشی دیدگاه کاربردی از تجارت الکترونیک در مخاطبان ایجاد می‌شود که رشد زمینه‌های خلاقیت در راستای توسعه کسب و کار و موفقیت شغلی را در بر دارد.

قدیری چالش‌ها و فرصت‌ها در تجارت الکترونیکی را از عناوین دوره‌های آموزشی ذکر کرد و یادآور شد: بازاریابی الکترونیک، تبلیغات در محیط وب، موتورهای جستجو و... از دیگر عناوین دوره آموزشی مذکور است.



۷۰۰هزار جستجوی اینترنتی در یک دقیقه

وی فضای اینترنتی را بسیار وسیع خواند و خاطرنشان کرد: در یک دقیقه ۷۰۰ هزار جستجوی اینترنتی اتفاق می‌افتد که برابر با ۱.۵ کیلومتر رانندگی است.

مدیر عامل شهر الکترونیک پارس، با بیان اینکه در هر دقیقه ۱۷۰ میلیون ایمیل رد و بدل می‌شود، افزود: در هر دقیقه ۷۰ دامنه جدید به ثبت می‌رسد.

وی دنیای اینترنت را بسیار بزرگ خواند و تجارت الکترونیک از دیدگاه برخی مخاطبان خارجی را به صورت خرید و فروش کالا و خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های اینترنتی دانست.

قدیری انجام الکترونیکی فرآیندهای مشترک تجاری را دیدگاه برخی دیگر از مخاطبان تجارت الکترونیک عنوان کرد.

وی درباره کاربردهای تجارت الکترونیکی گفت: بازاریابی، خرید و فروش، صادرات و واردات محصولات و خدمات از جمله کاربردهای این تجارت است.

این مسئول، تامین قطعات مواد اولیه و مواد مصرفی مورد نیاز بدون محدودیت زمان و مکان و کشف بازارهای جدید و نفوذ در بازارهای هدف را از دیگر کاربردهای تجارت الکترونیکی ذکر کرد.



کمک تجارت الکترونیک به مصرف‌کننده

به گفته وی، تجارت الکترونیکی به مصرف‌کننده در توسعه کسب و کار، یافتن و ارتقای شغلی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

قدیری آموزش تجارت الکترونیکی درست و اصولی و آموختن ابزار‌های الکترونیکی را ضرورت این تجارت ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری با دانستن تجارت الکترونیکی و کمترین هزینه‌ها شغل یک نفره خود را در تخصص و حرفه‌ای که می‌دانند راه‌اندازی می‌کنند.

مدیر عامل نخستین مرکز تخصصی آموزشی، مشاوره‌ای و اجرایی تجارت و دولت الکترونیک در ایران با اشاره به اینکه ۶ فرآیند اصلی و پشتیبانی تجارت وجود دارد، یادآور شد: این فرآیندها شامل بازاریابی، تامین، طراحی، تولید، فروش و خدمات پس از فروش است.

وی فرآیندهای پشتیبانی تجارت الکترونیکی را شامل فناوری اطلاعات، مالی، منابع انسانی، آموزش و لجستیک نامید.

قدیری درباره فرصت‌های تجارت الکترونیک متذکر شد: فرصت‌های تجارت الکترونیک در فرآیندهای کسب و کار شامل طراحی، شناسایی، مذاکره، اجرا و پس از اجرا است.



نقش جذابیت سایت‌ها در تجارت الکترونیکی

وی با بیان اینکه هدف از تجارت الکترونیک تنها وب‌سایت نیست، تصریح کرد: این تجارت شامل شغل، کار و پول درآوردن است.

این مسئول وب‌سایت را ابزار کار تجارت الکترونیک دانست و یادآور شد: ابزار و فرصت‌های کار و مجامع الکترونیکی شامل فروشگاه الکترونیکی، حراجی الکترونیکی، مجامع الکترونیکی، پاساژ الکترونیکی، تدارکات الکترونیکی، بازاریابی مستقیم، خرید گروهی، سفارش‌سازی محصول است.

وی جذابیت تجارت الکترونیکی را در نوع طراحی سایت‌ها ذکر کرد و یادآور شد: نوع طراحی سایت‌های باید جذاب باشد روی بازدیدها تاثیر بگذارد.

قدیری با بیان اینکه در فضای اینترنتی قدرت انتخاب داریم، خاطرنشان کرد: تجارت الکترونیک می‌تواند به فرد کمک کند تا از محیط‌های بزرگ‌تر شریک تجاری بیابد.

وی طراحی نظرات کاربران در ایجاد وب‌سایت‌ها برای تجارت الکترونیکی را مهم خواند و متذکر شد: تجارت مفهوم بزرگی است که با الکترونیک مفهوم بزرگ‌تری را پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، در دوره آموزشی مذکور مزایای رایانه و اینترنت برای ایجاد یا توسعه کسب و کار، کسب و کار الکترونیک، وب سایت‌ها و نقش آن در تجارت الکترونیکی، مدل‌های کسب و کار الکترونیکی و فرصت‌های بازار مورد بررسی قرار گرفت.

استاندارد و ابزارهای تجارت الکترونیک، آشنایی با مفاهیم امنیت اطلاعات و حقوق تجارت الکترونیک دام‌ها، تهدیدات و پیش شرط‌های تجارت الکترونیکی از موارد آموزشی بود.