کد خبر: ۲۲۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۱۹
روزنامه جمهوری اسلامی:

بجای سوزاندن پرچم و مرگ بر این و آن گفتن، با دشمن اصلی بجنگیم/دشمن درون ماست و فساد را تا حلقوم ما بالا برده

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: متاسفانه ما در مجامع کوچک و بزرگ و در مساجد و محافل به این و آن مرگ نثار کردیم و پرچم زیر پا گذاشته و سوزاندیم. پرچم نماد هویت یک ملت است. اگر یک گروهی در جائی پرچم بسوزاند قابل ندیده گرفتن است.منظور این نیست که ما صلح کل باشیم، ما دشمنان خود را می‌شناسیم و علت دشمنی آنها را می‌دانیم ما از سابقه و دشمنی گذشته و حال آمریکا به خوبی آگاهیم، ما از استقلال و هویت ملی و دینی خود مردانه و به قیمت جان دفاع می‌کنیم، اما لازمه این کار پرخاشگری و ناسزاگوئی نیست.
 روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: متاسفانه ما در مجامع کوچک و بزرگ و در مساجد و محافل به این و آن مرگ نثار کردیم و پرچم زیر پا گذاشته و سوزاندیم. پرچم نماد هویت یک ملت است. اگر یک گروهی در جائی پرچم بسوزاند قابل ندیده گرفتن است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما اگر دولتی و یا زیر نظر یک دولتی و به وسیله نمایندگان در مجلس قانون‌گذاری یک کشور پرچم کشور دیگر آتش‌زده شود این یک سبک‌سری است و اهانت به یک ملت که قابل اغماض نیست، یک ملت وزین و دارای اعتماد به نفس دست به چنین کارهائی نمی‌زند و زبان به ناسزاگوئی نمی‌گشایند.

منظور این نیست که ما صلح کل باشیم، ما دشمنان خود را می‌شناسیم و علت دشمنی آنها را می‌دانیم ما از سابقه و دشمنی گذشته و حال آمریکا به خوبی آگاهیم، ما از استقلال و هویت ملی و دینی خود مردانه و به قیمت جان دفاع می‌کنیم، اما لازمه این کار پرخاشگری و ناسزاگوئی نیست.

بدخلقی و زشت‌گوئی نیست، استقلال طلبی تنها با بیراه‌گویی و شعار و گفتار نیست، استقلال به علم است و خوداتکائی اقتصادی و تعالی فرهنگی و اخلاقی. ما بعد از چهل سال نباید محتاج دانشگاه‌های اروپا و آمریکا می‌بودیم، باید اکنون دانشگاه‌های ما در سطح بزرگترین دانشگاه‌های جهان ارتقا پیدا می‌کردند تا آنها به سراغ مراکز علمی ما بیایند نه ما به سراغ آنها.

ما بعد از چهل سال باید به استقلال و خوداتکائی اقتصادی دست می‌یافتیم نه اینکه همچنان وابسته به فروش نفت خام و دلار آمریکائی باقی بمانیم و اسیر تحریم‌های آمریکا بشویم، ما زیاد دشمن دشمن می‌گوئیم و آن را در بیرون مرزهای خود سراغ می‌گیریم درحالیکه دشمن در درون ما است یعنی همان نفس اماره که در درون ما لانه کرده است و فساد را تا حلقوم ما بالا برده است.

همان دشمنی که آمار طلاق‌ها را بالا برده، ازدواج‌ها را به تاخیر انداخته، اعتیاد و بیکاری و بیماری را افزایش داده، سالن‌های دادگاه‌ها را شلوغ کرده، زندانها را پر کرده، پانزده میلیون پرونده را روی دست دادگاهها گذاشته، بدعهدی و بی‌اعتمادی مردمی را افزایش داده، اختلاسهای بزرگ و بی‌سابقه را رواج داده .

دشمن ما در جائی است که وقتی مردمی معتبر و دارای کارت بازرگانی دلار دولتی و ارزان می‌گیرند، می‌روند دلار را در بازار آزاد به قیمت دو برابر می‌فروشند و یا کالاهای دلخواه خود را وارد می‌کنند و به قیمت آزاد و گران می‌فروشند و یا احتکار می‌کنند بدون اینکه به فکر ملت و شرایط کشور باشند، دشمن ما در جائی است که اقتصاد آنگونه بی‌سر و سامان باشد که یک نفر بتواند دو تن سکه طلا انباشته کند و بازار سکه کشور را در اختیار بگیرد و ما مشغول شعار دادن باشیم.

ما از بس شعار داده‌ایم و مرگ گفته‌ایم به ملتی پرخاشگر تبدیل شده‌ایم که نه تنها در برابر دشمنان که در برابر خودمان به اتهام‌زنی و تقابل و دشمنی مشغولیم و به سمتی پیش می‌رویم که برای نابودی خود احتیاج به دشمن نداریم. ما به تغییر استراتژی و تاکتیک‌ها نیاز داریم، ما به جای پرچم‌سوزی باید به راه علم و کار و تلاش صادقانه و خوش‌خلقی و درست‌کرداری حرکت کنیم.