کد خبر: ۲۲۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۹

تلاش همه جانبه فیسبوک برای کاهش کلاهبرداری های اینترنتی

فیسبوک در نظر دارد تا خدماتش را یک گام دیگر جلو ببرد. طبق گزارشات، این شرکت اطلاعات بانکی کاربران خود را مستقیما به پیام‌رسان خود وارد می‎‌کند، تا کاربران از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان برحساب‌های تجاری خود نظارت کنند و پیام‌های هشداردهنده کلاهبرداری را دریافت کنند.
فیسبوک در نظر دارد تا خدماتش را یک گام دیگر جلو ببرد. طبق گزارشات، این شرکت اطلاعات بانکی کاربران خود را مستقیما به پیام‌رسان خود وارد می‎‌کند، تا کاربران از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان برحساب‌های تجاری خود نظارت کنند و پیام‌های هشداردهنده کلاهبرداری را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فیسبوک در حال حاضر کاربران و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از طریق مسنجر با هم ارتباط برقرار کنند و به نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد خدماتش را یک گام دیگر جلوتر ببرد. طبق گزارشات، فیسبوک امکان اضافه کردن اطلاعات بانکی کاربران به مسنجر را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند حساب‌های کاربری خود را زیر نظر بگیرند و حتی از طریق پلتفرم پیام رسان خود هشدارهای مبنی بر کلاهبرداری را دریافت کنند.

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که فیسبوک قصد دارد اطلاعات بانکی را مستقیما به مسنجر وارد کند. گفته می‌شود که این شرکت طی سال گذشته با شرکت‌هایی مانند Citigroup ،JPMorgan Chase ،Wells Fargo و U.S. Bancorp مذاکره کرده است. اعتقاد بر این است که گوگل و آمازون هم به دنبال اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بتوانند خدمات بانکی را به دستیاران مجازی خود برسانند.

افرادی که با این موضوعات آشنا هستند، می‌گویند که فیسبوک داده‌هایی در مورد اطلاعات معاملات کارت‌ و چک کردن مانده حساب‌های آن‌ها را خواسته است. فیسبوک پیشنهاد می‌دهد که این اطلاعات را به مسنجر منتقل کند تا کاربران بتوانند حساب‌های خود را راحت‌تر بررسی و اطلاعاتی مانند هشدارهای کلاهبرداری را از طریق مسنجر دریافت کنند.

الیزابت دیانا، سخنگوی فیسبوک در این باره می‌گوید:
همانند بسیاری از شرکت‌های آنلاین، ما به طور معمول با مؤسسات مالی در خصوص اینکه چگونه می‌توانیم تجارب تجارتی مردم را بهبود بخشیم، مانند ارتقاء خدمات مشتری، مذاکراتی داریم.

وی افزود:
بخش مهمی از این تلاش‌ها، صرف حفظ اطلاعات مردم می‌شود.

یک سخنگوی JPMorgan گفته است که «داده‌های تراکنش‌های مشتریان را با این پلتفرم‌ به اشتراک نمی‌گذارد».