کد خبر: ۲۲۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

سرمایه گذاری 22 میلیارد دلاری سامسونگ برای گسترش فناوری

سامسونگ الکترونیکس در روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا مبلغ 22 میلیارد دلار را در زمینه هوش مصنوعی، شبکه‌ی ارتباطی 5G و قطعات الکترونیکی برای خودرو های هوشمند سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شاید در نگاه اول این حجم از سرمایه گذاری برای شرکت بزرگی چون سامسونگ چندان تعجب آور نباشد؛ اما سامسونگ با این سرمایه گذاری می تواند در بخش های مهمی مانند شبکه های 5G و هوش مصنوعی فعال تر و موفق تر از گذشته باشد. به گفته گروه اقتصادی سامسونگ، این شرکت قصد دارد تا به طور قابل توجهی تحقیقات خود را در زمینه هوش مصنوعی را گسترش دهد و تعداد محققان و متخصصین هوش مصنوعی را در مراکز جهانی خود به 1000 نفر برساند. بر اساس گزارشات منتشر شده، سامسونگ قرار است این سرمایه‌گذاری را تا سال ۲۰۲۰ میلادی انجام دهد.

البته باید در نظر داشت که با توجه به ورود سامسونگ در صنعت داروسازی و شیمیایی، بخشی از این سرمایه 22 میلیارد دلاری بر روی این بخش نیز سرمایه گذاری خواهد شد. یکی از اهداف اصلی سامسونگ در انجام این سرمایه گذاری ها، کاهش وابستگی های تجاری به درآمد حاصل از بخش گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های حافظه و گسترش منابع مالی این شرکت است.

انتظار می‌رود که سامسونگ با انجام این سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد دلاری در بخش های اشاره شده، طی سه سال آینده نزدیک به ۴۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند. سامسونگ عنوان بزرگ‌ترین شرکت تجاری در کره‌ جنوبی، نزدیک به ۶۲ زیرمجموعه دارد و فعالیت های این برند را از حوزه‌ی داروسازی و شیمیایی تا تجهیزات نظامی را شامل می‌شود. در مجموع سامسونگ ۱۶۱ میلیارد دلار در سه سال برای گسترش خدمات و کسب و کار های خود هزینه خواهد کرد.