کد خبر: ۲۲۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۱

ژاپن مشتری نفت ایران شد

نماینده سابق ایران در اوپک با بیان این که بازار نفت در حال آماده شدن برای ورود به فصل سرد سال است گفت:کشورهای دیگر در حال حاضر ظرفیت مناسبی برای جایگزینی نفت ایران ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد علی خطیبی گفت: بازار نفت این روزها منتظر افزایش میزان تولید نفت برخی از کشورها بود چرا که برخی از ممالک صاحب نفت مانند کویت، امارات و روسیه بطور رسمی از افزایش میزان تولید خود سخن گفته بودند.

وی افزود: توان افزایش حجم تولید این سه کشور بیشتر از 400 بشکه در روز نبوده بنابراین جایگزین مناسبی برای نفت ایران نخواهند بود.

این کارشناس ارشد بازار نفت و انرژی گفت: ایران در حال حاضر دو میلیون و 800 هزار بشکه نفت خام و میعانات به بازار عرضه می کند.

وی ادامه داد: کماکان بازار تردید دارد که کشورهای مزبور بتوانند نیاز بازار را تامین و در عین حال جایگزین صادرات نفت ایران باشند به همین دلیل بسیاری از کشورهای مصرف کننده برای دریافت معافیت در حال مذاکره با آمریکا هستند چون می دانند جایگزین های مناسبی به جای ایران پیدا نخواهند کرد.

وی در ادامه ژاپن را از جمله مشتریان پرو پا قرص نفت ایران عنوان کرد و اظهارداشت: دولت این کشور به آمریکا اعلام کرده در هیچ شرایطی خرید نفت خود را از جمهوری اسلامی متوقف نخواهد کرد.
*تسنیم