کد خبر: ۲۲۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۸

اعتراض روسیه و چین به تحریم‌های جدید آمریکا

روسیه و چین به طرح آمریکا برای اضافه کردن یک بانک روسی، یک بانکدار کره شمالی ساکن مسکو و دو نهاد دیگر به یک لیست سیاه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز این فهرست از طرف‌ آمریکا برای اضافه شدن به لیست سیاه تحریم‌ها در واقع مرتبط با تحریم‌های جدیدی است که چند روز پیش از سوی خزانه‌داری آمریکا اعلام شد. آمریکا این پیشنهادها را به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل که از طریق اتفاق نظر عمل می‌کند، ارائه کرده است.

روسیه به این اسامی جدید اعتراض کرده چون می‌گوید پیشنهاد آمریکا پایه و اساس کافی ندارد چون اطلاعات کافی ندارد. چین نیز به این اقدام اعتراض کرده اما درباره اعتراضش توضیح نداده است.

روسیه و چین پیشنهاد داده‌اند شورای امنیت سازمان ملل بعد از نشست تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و توافق مشترک دو طرف درباره کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی بحث کند.

آمریکا و چند عضو دیگر شورای امنیت گفته‌اند که باید تا زمان مشاهده اقدام عملی از سوی پیونگ یانگ تحریم‌ها سفت و سخت اجرا شوند.

چند روز پیش واشنگتن اعلام کرد که طرف های جدیدی شامل بانک تجارت آگرو سایوز در مسکو، ری جونگ وون، یک بانکدار کره شمالی، شرکت صنعت و تجارت داندونگ ژونگ شنگ، مستقر در چین و همین طور شرکت کریا آن گوم واقع در کره شمالی را تحریم می‌کند.

فهرست سیاه تحریم‌های سازمان ملل این طرف‌های تحریم شده را مشمول ممنوعیت سفرهای جهانی و انسداد دارایی‌ها خواهد کرد.
*ایسنا