کد خبر: ۲۲۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

افزایش اجاره مستأجران را از تهران فراری داد

رشد قیمت اجاره مسکن و نیز هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در کلان‌شهر تهران باعث شده تا بسیاری از مستأجران عطای زندگی در پایتخت را به لقایش ببخشند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اجاره مسکن سهم عمده‌ای از سبد کالای خانواده‌ها در کشور به‌ویژه استان تهران را تشکیل می‌دهد و تغییرات بازار اجاره مسکن به‌صورت مستقیم در وضعیت معیشتی خانواده‌های تهرانی تأثیرگذار است.

تغییرات نرخ اجازه در ماه‌های اخیر همواره سیر صعودی معناداری داشته است و درحالی‌که امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران در گفتگویی میانگین افزایش اجاره‌بها در تهران را ۱۹ درصد اعلام کرده که بررسی‌ها نشان از افزایش ۴۰ الی ۵۰ درصدی اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران دارد.

البته در برخی مناطق این افزایش بیش از این میزان بوده است و استدلال مالکان در افزایش اجاره بهاء رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت مسکن در تهران است و آن‌ها معتقدند، که اجاره بهاء همواره تابع قیمت مسکن بوده و این ۲ شاخص با هم رابطه مستقیم دارند.

رایه مسکن در تهران برای مستأجران مقرون‌به‌صرفه نیست و به گفته نایب‌رئیس اتحادیه املاک کشور بسیاری از مستأجران به شهرهای اقماری تهران مهاجرت کنند.

حسام عقبایی در این خصوص اضافه می‌کند: در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء در شهر تهران شاهد روند مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف هم چون شهریار، پردیس و رودهن هستیم که البته مشکلات اجتماعی را می‌تواند در شهرهای مهاجرپذیر ایجاد کند.
*مهر