کد خبر: ۲۲۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۶

موسوی تبریزی: شأن خانه ملت حفظ شود

حسین موسوی تبریزی : هفته گذشته در روز استیضاح وزیر کار، برخی نمایندگان رفتار‌هایی از خود نشان دادند که در شأن مجلس و مورد پسند مردم و مسئولان نبوده است. نماینده امین مردم در مجلس و ناظر بر رفتار مدیران کشور اعم از قوه قضائیه و قوه مجریه است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آن‌ها در کشور بر سرنوشت مردم موثر و در قانون‌گذاری و اجرای آن دخیل هستند، به همین منظور این افراد بر رفتار دیگر نمایندگان نظارت دارند، لذا می‌توانند از تمام مسئولان در کشور سوال کنند؛ وظیفه کمیسیون اصل ۹۰ آن است که تمام شکایات از سوی تمام قوا می‌تواند به این کمیسیون ارجاع و در هر سطحی پاسخ داده شود تا مشکلات حل شود.

فردی که در این مقام قرار می‌گیرد باید صددرصد امانت و صداقت را حفظ و حتی بدون نشان دادن واکنشی مطالب را با توجه به منافع و مسائل جامعه حل و فصل کند. نمایندگان سخنگوی مردم در مجلس هستند، حتی سخنگوی آن افرادی که به آن‌ها رأی نداده‌اند، لذا نماینده باید امانتدار کل کشور بوده و اصول آن را رعایت کند.

یکی از وظایف بسیار مهم نمایندگان استیضاح است که مصلحت شخصی را نباید در این موضوع در نظر بگیرند، زیرا اگر این اتفاق بیفتد به تمام مردم ضرر می‌رساند و همچنین برعکس سوال، استیضاح و عدم نظارت به فعالیت‌ها دوباره به همگی ضرر می‌زند، اما به طور کل اگر قاضی، وزیر و یا رئیس‌جمهور هستیم باید اخلاق اسلامی را با در نظر گرفتن حفظ منافع جامعه رعایت کنیم.

ممکن است وزیری ضعفی داشته باشد و شخص قدرتمند و عادل‌تری از افراد دیگر انتخاب شود که در این موضوع بحثی نیست، اما اگر به دلیل مسائل شخصی قصد استیضاح وزیری را داشته باشیم در نتیجه منفعت آن به جیب مردم نخواهد رفت و حتی دود آن به چشم مردم می‌رود آن زمان نمایندگان مسئول هستند.

متاسفانه تقوا در رفتار برخی از نمایندگان رعایت نمی‌شود، تهمت‌هایی به دولت می‌زنند، نماینده‌ای مطرح کرده که ۹ میلیارد دلار گم شده و تکلیف این مبلغ پول مشخص نیست، در این میان تمام دشمنان انقلاب، نظام و دولت برایشان هیچ تفاوتی ندارد همه را یکسان می‌بینند، سپس بانک مرکزی اعلام می‌کند ۹ میلیارد دلار گم نشده و تمام این مبلغ در رابطه با واردات و روی حساب است؛ چرا یک نماینده که می‌تواند با بانک مرکزی صحبت کند و موضوع را جویا شود با روزنامه‌ای که به برخی از نهاد‌ها وابسته است صرفا برای تضعیف دولت این‌گونه اخبار را می‌دهد؟

تاسف می‌خورم افرادی به عنوان تضعیف دولت، مجلس و قوه قضائیه به جان نظام می‌افتند، همان‌طور که بد عمل کردن این قوا تضعیف کشور است پس بزرگنمایی تخلفات یا اشتباه‌ها هم باعث تضعیف کشور می‌شود؛ بنابراین باید با توجه به مصالح کشور سخن گفت. با توجه به موقعیت حساس کشور تاکید می‌کنم که نماینده باید آزادانه حقیقت را مطرح کند، اما عدالت را باید در گفتار، رفتار و برخورد‌ها رعایت کرد. اخلاق اسلامی در باره کفار هم برخورد‌ها را رعایت می‌کند حتی دو شیعه، دو مسلمان، دو مسئول جمهوری اسلامی اینگونه نباید با یکدیگر رفتار کنند، زیرا این برخورد‌ها انصافا بد است.
*روزنامه آرمان