کد خبر: ۲۲۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۵

سوپرکاپ اروپا؛ اینجا فقط اسپانیایی حرف می‌زنند

زبان سوپرکاپ اروپا اسپانیایی است و این را آمارها اثبات می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فردا شب در تالین، رئال و اتلتیکو سوپرکاپ اروپا را برگزار خواهند کرد. رئال این فرصت را دارد تا با کسب عنوان قهرمانی، با رکورد میلان و بارسا که هر کدام 5 بار فاتح این جام شده اند برابری کند.

در مجموع تیم های اسپانیایی 14 بار فاتح سوپرکاپ اروپا شده اند. بارسا 5 بار، رئال 4 بار، اتلتیکو و والنسیا 2 بار و سویا نیز یک بار. با احتساب بازی فردا، اسپانیایی ها به پانزدهمین جام خود نیز دست خواهند یافت.

در ده سال گذشته از مجموع 30 جام تقسیم شده در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا، اسپانیایی ها فاتح 21 جام شده اند.

در سوپرکاپ به جز سال های 2008 و 2013 که زنبت و بایرن قهرمان شدند، 8 جام دیگر به تیم های اسپانیایی رسیده است. در لیگ قهرمانان، رئال و بارسا با 4 و 3 عنوان قهرمانی و در لیگ اروپا نیز سویا و اتلتیکو با 4 و 2 عنوان قهرمانی، اسپانیا را بیش از هر کشور دیگری صاحب افتخار کرده اند.

در ده سال گذشته در لیگ قهرمانان به غیر از رئال و بارسا تنها تیم های اینتر، چلسی و بایرن بوده اند که موفق به کسب عنوان قهرمانی شده اند.

پس از 14 قهرمانی تیم های اسپانیایی در سوپرکاپ اروپا، ایتالیایی ها با 9، انگلیسی ها با 7، بلژیکی ها با 3 و هلندی ها با 2 عنوان قهرمانی در رده های بعدی قرار دارند.

در سوپرکاپ اروپا نیز بیش از همه شاهد فینال های اسپانیایی بوده ایم.

اولین فینال اسپانیایی، سال 2006 بین بارسا و سویا برگزار شد که سویا در نهایت توانست بر آبی و اناری ها غلبه کند. سال های 2014 و 2016، سوپرکاپ بین رئال و سویا برگزار شد که در هر دو بار رئالی ها پیروز از میدان خارج شدند و سال 2015 نیز بارسا توانست انتقام شکست سال 2006 از سویا را بگیرد و قهرمان شود.

در سال های 1990 و 1993 نیز شاهد دو فینال ایتالیایی در سوپرکاپ اروپا بودیم. سال 90 بین میلان و سامپدوریا و سال 1993 بین میلان و پارما.