کد خبر: ۲۲۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۸

اپلیکیشنی که حمله قلبی را تشخیص می دهد

دانشمندان اسپانیایی اپلیکیشن اندرویدی ساخته اند که به کاربر نشان می دهد دچار حمله قلبی شده است یا خیر و درصورت مثبت بودن پاسخ، به او کمک می رساند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ گروهی از محققان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا این اپلیکیشن را ساخته اند که اکنون در مرحله آزمایش است. برای ردیابی حمله قلبی، اپلیکیشن از کاربر می خواهد سه فعالیت ساده را انجام دهد.

نخست اپلیکیشن از کاربر می خواهد به دوربین موبایل لبخند بزند. اگر بخشی از صورت او فلج شده باشد، نمی تواند به درستی بخندد و اپلیکیشن این مورد را در تصویر ردیابی می کند.

در مرحله بعد از کاربر خواسته می شود جمله ای ساده را تکرار کند. این اپلیکیشن با کمک میکروفون موبایل به صدای او گوش می کند و هرگونه ناهماهنگی در ادای جملات را رصد می کند.

در آخر نیز از کاربر خواسته می شود تا هریک از بازوهایش را هنگام نگهداشتن موبایل بالا ببرد. تلفن هوشمند با کمک سرعت سنج می تواند تشخیص دهد کاربر نمی تواند یک بازو را به اندازه بازوی دیگر بالا ببرد. این امر نیز یک نشانگر دیگر سکته است.

اگر نتیجه دو فعالیت نشان دهد کاربر سکته کرده، اپلیکیشن به طور خودکار با اورژانس تماس می گیرد و پیامی به یک شماره تلفن از قبل تعیین شده می فرستد.

البته هنوز مشخص نیست این اپلیکیشن برای عموم عرضه می شود یا خیر.