کد خبر: ۲۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۰۶

هیات‌های پارلمانی رومانی و کانادا هم به ایران می‌آیند

سفیر رومانی در تهران از سفر هیاتی متشکل از چند نماینده پارلمانی این کشور عضو اتحادیه اروپا به تهران ظرف یک هفته آینده خبر داد.

«کیستیان تئودورسکو» این خبر را در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد و افزود: با سفر این هیات پارلمانی، گام های جدیدی در مسیر توسعه روابط تهران-بخارست برداشته خواهد شد.

سفیر رومانی در تهران، جمهوری اسلامی ایران را از کشورهای مهم منطقه برشمرد و ارتقای روابط با ایران را برای کشورش مهم خواند.

رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا است و با داشتن بیش از 19 میلیون نفر جمعیت، به لحاظ جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا است. رومانی در سال ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوست.

از زمان شروع بکار دولت یازدهم و به ویژه بعد از امضای توافقنامه ژنو میان ایران و گروه 1+5، افزایش قابل توجهی در سفرهای مقامات و هیات های مختلف به ویژه هیات های اروپایی به تهران ایجاد شده است و سفر اخیر هیات پارلمانی ایتالیا، سفر جاری هیات پارلمانی انگلیس، سفر جاری یک عضو ارشد پارلمان آلمان، و نیز دیدار های اخیر وزیر امور خارجه ایتالیا و نخست زویر پیشین این کشور از تهران، بخشی از افزایش سفر مقامات و هیات های اروپایی به تهران است.

هیات پارلمانی ایرلند و کانادا نیز قرار است به ایران سفر کنند.