کد خبر: ۲۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۴۸

آخرین وضعیت زائران حادثه مدینه اعلام شد

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشریح آخرین وضعیت مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس زائران ایرانی عمره در مسیر جده به مدینه گفت: طبق اطلاعات کسب شده تاکنون دو نفر از مجروحان این حادثه از بیمارستان مرخص شده اند.

ˈسعید اوحدیˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: درحادثه ای که ساعت 12 شب گذشته در 30 کیلومتری جاده جده به مدینه به وقوع پیوست براثر خواب آلودگی راننده اتوبوس زائران ایرانی ، واژگون شد که یک نفر کشته و 25 مجروح برجا گذاشت.

به گفته وی، هم اکنون 10 نفر از مجروحان این حادثه در بیمارستانی در مدینه بسر می برند و سایر زائران که آسیب ندیده اند و به صورت سرپایی مداوا شده و به هتل محل اقامت خود انتقال یافته اند.

اوحدی با بیان اینکه این اتوبوس حامل زائران کاروان استان قم بوده است، افزود: در این حادثه مردی 55 ساله به نام خلیل اتلانی جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: مدیران کاروان ها و مدیران راهنما موظف به خودداری از حرکت رانندگان خواب آلوده اتوبوس ها هستند.

اتوبوس حامل زائران ایرانی بامداد امروز پنج شنبه 19 دی ماه در 30 کیلومتری مدینه منوره واژگون شد که در اثر این حادثه یک نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داد.

براساس این گزارش، در اثر این حادثه 25 تن از زائران نیز زخمی شدند که 14 نفر از آنان با حضور نیروهای امداد و کادر درمان به صورت سرپایی مداوا شده و 9 نفر دیگر به بیمارستان ملک فهد مدینه منوره انتقال داده شدند.

مصدومان حادثه اخیر بوسیله بالگرد به بیمارستان مدینه انتقال داده شدند و ستاد عملیات عمره مدینه منوره تمام تلاش خود را برای ساماندهی و رسیدگی به زائران حادثه دیده انجام می دهد. زائران حادثه اخیر با کاروان ˈساربان گشت قمˈ راهی سرزمین وحی بودند.