کد خبر: ۲۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۴

بهترین های فوتبال دنیا دوشنبه معرفی می شوند

بهترین بازیکن فوتبال سال 2013 جهان و برنده نهایی جایزه توپ طلای فیفا، دوشنبه شب 23 دی ماه در مراسمی در شهر زوریخ سوییس معرفی می شود.

به گزارش ایرنا، برنده این جایزه قرار است از بین سه بازیکن یعنی لیونل مسی اعجوبه آرژانتینی تیم بارسلونا، فرانک ریبری بازیکن فرانسوی تیم بایرن مونیخ و کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید انتخاب شود.

این سه نفر از بین 23 نامزد، از سوی کمیته فوتبال فیفا و گروهی از کارشناسان مجله فرانس فوتبال انتخاب شده اند.

در این میان ریبری از همه موفق تر بوده چراکه به همراه بایرن مونیخ موفق شد به سه قهرمانی تاریخی در سال 2013 دست یابد و به تیم ملی فوتبال فرانسه برای صعود به جام جهانی 2014 کمک شایانی کرد.

رونالدو در رئال مادرید فصلی بدون قهرمانی را طی کرد، اما این امر مانع از حضور درخشان او در تیم ملی پرتغال نشد و علاوه بر آن گل های فراوانی را به ثمر رساند.

وی با به ثمر رساندن سه گل موجب پیروزی پرتغال در دیدار پلی آف جام جهانی مقابل سوئد و صعود این تیم به رقابت های 2014 شد.

مسی نیز فصل پرباری را با بارسلونا سپری کرده است، به طوری که به همراه این تیم به قهرمانی در لالیگا و همچنین جام حذفی اسپانیا رسید. او اگرچه چند ماه گذشته را به دلیل مصدومیت نیمکت نشین بوده ، ولی در مجموع سال خوبی را پشت سر گذاشته است.

جایزه توپ طلای فیفا در سه سال گذشته به لیونل مسی رسیده است.

در مراسم روز 23 دی در زوریخ جوایز دیگری هم اهدا خواهد شد از جمله جایزه بهتری مربی، بهترین بازیکن زن، بهترین مربی زن سال، جایزه ریاست فیفا، جایزه بازی جوانمردانه و همچنین جایزه پوشکاش برای زننده زیباترین گل سال.

رقابت برای بهترین مربی سال بین یوپ هاینکس سرمربی سابق بایرن مونیخ، یورگن کلوپ سرمربی بوروسیا دورتموند و الکس فرگوسن اسطوره منچستریونایتد است.

هاینکس و کلوپ تیم های خود را فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساندند و فرگوسن قبل از بازنشستگی، در آخرین فصل حضورش در یونایتد موفق شد این تیم را قهرمان لیگ برتر کند.

نادین آنگرر، مارتا و ابی وامباخ نیز سه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن زن دنیا هستند. این جایزه در پنج سال گذشته به مارتا از برزیل رسیده است.

پیا سانداژ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان سوئد، سیلویا نید سرمربی آلمان و رالف کلرمن سرمربی وولفسبورگ نیز به عنوان نامزدهای دریافت جایزه بهترین مربی زن سال انتخاب شده اند.

و سرانجام ستارگانی چون زلاتان ابراهیموویچ، نمانیا ماتیچ و نیمار نامزد دریافت جایزه پوشکاش معرفی شده اند.

در این مراسم ترکیب بهترین تیم دنیا هم اعلام خواهد شد.