کد خبر: ۲۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۳۴

قطر: امکان برگزاری جام جهانی 2022 در فصل تابستان وجود دارد

دبیرکل کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر با وجود اظهارات جروم والکه دبیرکل فیفا تاکید کرد که امکان برگزاری این تورنمنت در فصل تابستان وجود دارد.

به گزارش تارنمای ساکرنت، جروم والکه روز چهارشنبه گفت: این تورنمنت به علت گرمای شدید هوا در تابستان قطر در فاصله ماههای نوامبر تا ژانویه برگزار می شود.

به دنبال آن، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با صدور بیانیه ای تاکید کرد که هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

حسن الثوادی دبیرکل کمیته جام جهانی قطر در گفت و گو با روزنامه اکیپ اظهار داشت: علی رغم اینکه در ماههای ژوئن و ژوئیه که زمان معمول برگزاری جام جهانی است، میانگین دمای هوا در دوحه به 40 درجه سانتیگراد می رسد، امکان غلبه بر این شرایط هست.

وی افزود: فکر نمی کنم غیرممکن باشد. اینجا تابستان گرم است و زمان مطلوبی برای دیدار از این کشور نیست. هیچ کس این مطلب را انکار نمی کند. اما به جام های جهانی که در مکزیک، اسپانیا یا آمریکا برگزار شده توجه کنید.

وی گفت: در مورد جام جهانی برزیل که گرمای هوا در مواردی قابل مقایسه با قطر است، نمی توان این نکته را رد کرد که مسئله دمای هوا هیچ گاه در تاریخ جام جهانی مسئله نبوده است.

اگرچه قطری ها همواره ادعا می کنند قادر به خنک کردن ورزشگاهها هستند تا بازیها در شرایط قابل قبولی برگزار شود، اما شماری از چهره های با نفوذ فوتبال خواستار برگزاری این تورنمنت در فصل زمستان که دمای هوا در قطر به حدود 25 درجه سانتیگراد می رسد، شده اند.

میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا به دنبال اظهارات والکه گفت: در اجلاس کمیته اجرایی فیفا در ماه اکتبر تصمیم گرفته شد یک فرایند مشورتی ایجاد شود و هیچ تصمیمی تا قبل از برگزاری جام جهانی 2014 برزیل اتخاذ نشود. همچنین توافق شد که در این باره صحبتی نشود، علت این اظهارات علنی را نمی دانم.

وی تاکید کرد اظهارات سه سال پیش نظرات شخصی من بوده است. اما قبل از تصمیم گیری باید با کل خانواده فوتبال مشورت شود.

کارل هاینس رومنیگه رییس اتحادیه باشگاههای اروپا نیز در گفت و گو با خبرگزاری د پ آ آلمان از سخنان دبیرکل فیفا ابراز شگفتی کرد.

وی افزود: سپ بلاتر در مراکش گفت در سال 2014 یک فرایند مشورتی اجرا می شود و بعد از آن کمیته اجرایی فیفا تصمیم گیری خواهد کرد.