کد خبر: ۲۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۰

واکنش دفتر موسیقی به سه خبر حاشیه‌ساز

مدیر دفتر موسیقی می‌گوید اگر قرار باشد محسن چاوشی برای انتشار قطعات غیر مجاز بازخواست شود، از طرف دفتر موسیقی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی ترابی، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حواشی انتشار آلبوم محسن چاوشی، استعفای محمدعلی بهمنی از ریاست شورای شعر و ترانه و برگزار نشدن کنسرت خیابانی همایون شجریان توضیح داد.

علی ترابی در خصوص استعفای بهمنی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز اتفاقی نیفتاده است و من استعفایی از بهمنی ندیدم.با ایشان در این باره صحبت نکردم و خبر‌ها را در فضای مجازی دیدم در روز‌های آینده باید با ایشان صحبت بکنم.

رئیس دفتر موسیقی در خصوص علت استعفای محمد علی بهمنی مبنی بر بی توجهی به کیفیت فنی اشعار در صدور مجوز‌ها اظهار کرد: این موضوع مربوط به یک شخص و یک دوره نیست. فرآیندی است که از قبل بوده است و حالا در این نقطه قرار گرفته ایم که اشعار ضعیف فراوانی برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارسال می‌شود. خیلی از دستگاه‌ها مقصر هستند که ذائقه‌ها به این سطح رسیده است و ترانه‌ها به لحاظ فنی ضعیف هستند.

موضوع کیفیت اشعار بحثی فراتر از وزارت ارشاد است. باید دید که سازمان‌هایی که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، چه ذائقه‌ای را پرورش دادند که ترانه‌هایی که خیلی قابل افتخار نیستند، بیشترین تقاضا را دارد و خواننده‌های این اشعار بیشترین طرفداران را در میان جوانان دارند.

وی ادامه داد:این مشکل بزرگی در موسیقی ما است. قاعدتا استاد بهمنی که از بهترین شاعران کشورمان است، اگر بخواهند به لحاظ فنی خیلی جدی درباره این ترانه‌ها نظر بدهند، بخش عمده‌ای از این کار‌ها تایید نمی‌شود؛ اگر بسیاری از اشعار تایید نشود با تفاسیر دیگری مواجه می‌شویم که مثلا جلوی خوانندگان گرفته شده و به ذائقه بسیاری از جوانان توجه نمی‌شود از این رو دفتر موسیقی در شرایط سختی است. محمد علی بهمنی بیشتر از ما زیر فشار هستند و شرایط او برایم قابل درک است.

ترابی در خصوص مجوز کنسرت‌های خیابانی و مجوز کنسرت همایون شجریان بیان کرد: مراحل صدور کنسرت خیابانی محمد معتمدی در فرآیند استاندارد طی شد. یعنی مدیریت مکان برکزاری کنسرت، به ما نامه زد و ما هم هماهنگی لازم را با نیرو‌های نظارتی انجام دادیم.

برای صدور مجوز کنسرت خیابانی همایون شجریان این مرحله هیچ وقت طی نشد و هیچ مکان مشخصی به ما نامه نزدند که فلان روز مایل به برگزاری کنسرت هستند؛ به همین دلیل مجوزی صادر نشد.

رئیس دفتر موسیقی گفت:در حال حاضر مدیریت هر بخشی که بخواهد کنسرت همایون شجریان در آن برگزار شود، مانند پارک آب و آتش باید با دفتر موسیقی نامه نگاری کند و بگوید تا ما دیگر فرآیند‌ها را انجام دهیم. اگر نیروی انتظامی مسئولیت برگزاری را بپذیرد ما مجوز را صادر می‌کنیم چرا که ما بیش از این اختیاری نداریم که بگوییم مسئولیت فلان کنسرت را ما می‌پذیریم.

مدیر دفتر موسیقی در خصوص دو قطعه بدون مجوز در آلبوم «ابراهیم»محسن چاووشی گفت: ما درباره چیزی که مجوز دادیم مقاومت کردیم. آلبومی که ما مجوزش را دادیم در فرمتی مجاز منتشر شد و آلبوم ۶ قطعه‌ای بوده است.

ممکن است خارج از آن آلبوم، ۱۰ قطعه دیگر هم که مجوز نداشته باشد، کنارش منتشر شود. اگر قرار باشد برخوردی شود و محسن چاوشی برای انتشار قطعه غیر مجاز بازخواست شود از طرف دفتر موسیقی نخواهد بود.