کد خبر: ۲۳۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱

جعفرزاده: حقوق کارمندان خیلی ناچیز است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: حقوق کارمندان توان پرداخت حداقل‌های زندگی را ندارد و این عاملی شده تا دولت با توجه به بحث حقوق‌ها بخواهد به‌وسیله این بسته به نوع یکسان‌سازی کرده و حقوق‌های پایین را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به بسته پیشنهادی دولت برای افزایش حقوق کارمندان، گفت: اصلاح حقوق تمام کارمندان دولت در جهت تقویت معیشت و قدرت خرید آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه میان حقوق و دستمزد مجموعه کارمندان دولت شکاف وجود دارد افزود: به طور مثال وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده حقوق دریافتی پرسنل این وزارتخانه 60 درصد پایین‌تر از سازمان‌های دیگر است.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: شکاف طبقاتی پرداخت حقوق به پرسنل وزارت بهداشت و درمان بعضا به 30 برابر هم رسیده است، مثلا رئیس یک دانشگاه 30 برابر یک پرستار حقوق دریافت می‌کند و این اتفاقات تلخ بر اساس یکسری تصمیم‌گیری‌های غلط اتفاق افتاده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه از سوی دیگر ارزش پول ملی کشورمان 60 درصد افت داشته است بیان کرد: این موضوع موجب شده که یک اختلاف عجیب حقوقی به وجود آمده و نارضایتی و تبعیض ناروا میان کارمندان دولت به وجود بیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: حقوق کارمندان توان پرداخت حداقل‌های زندگی را ندارد و این عاملی شده تا دولت با توجه به بحث حقوق‌ها بخواهد به‌وسیله این بسته به نوع یکسان‌سازی کرده و حقوق‌های پایین را افزایش دهد.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: متاسفانه اکنون خط فقر طبقه میانی را تحت‌الشعاع قرار داده لذا باید حقوق‌های پایین هم افزایش پیدا کند.
*باشگاه خبرنگاران