کد خبر: ۲۳۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۷

روسیه تکلیف نماینده اش در اسکار را مشخص کرد

روسیه فیلم «سوبیبور» را برای حضور در رقابت اسکار خارجی زبان انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فیلم «سوبیبور» که با تمرکز بر اردوگاه مرگ نازی‌ها به همین نام ساخته شده به عنوان نماینده روسیه به رقابت اسکار خارجی‌زبان ۲۰۱۹ فرستاده شد.

این فیلم به کارگردانی کنستانتین خابنسکی درامی درباره جنگ جهانی دوم و با تمرکز بر داستان فرار از اردوگاه مرگ سوبیبور اس‌اس‌های نازی در سال ۱۹۴۳ ساخته شده است. افسری از شوروی به نام آلکساندر پچرسکی ریاست این عملیات را برعهده داشت.

این فیلم برمبنای کتابی نوشته ایلای واسیلیف با عنوان «آلکساندر پچرسکی: دستیابی به جاودانگی» درباره ماجراهایی است که به فرار شمار وسیعی از زندانیان منجر شد و تنها عملیات موفقیت‌آمیز از این کمپ نازی‌ها را رقم زد.

طبق برآوردها در اردوگاه سوبیبور ۲۵۰ هزار نفر کشته شدند.

این فیلم نخستین تجربه کارگردانی ‌خابنسکی بازیگر است که هم کارگردانی این فیلم را انجام داده و هم در نقش شخصیت اصلی فیلم یعنی پچرسکی بازی کرده است. در این فیلم کریستوفر لمبرت در نقش کارل فرنزل رییس کمپ نازی ظاهر شده است.

این فیلم سوم ماه می در روسیه اکران شد و فروشی ۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.

«سوبیبور» بیست و ششمین فیلم از روسیه پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ است که برای اسکار خارجی زبان معرفی می‌شود.

فیلم نیکیتا میخالکوف با عنوان «سوخته از خورشید» در سال ۱۹۹۴ جایزه آکادمی را برد و پس از آن ۶ فیلم دیگر نیز موفق شدند در فهرست نامزدهای اسکار از این بخش بالا بیایند. آخرین بار سال ۲۰۱۷ فیلم «بی‌عشق» اندری زویاگینتسف به فهرست نامزدهای اسکار راه یافت.