کد خبر: ۲۳۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۲

کدام نوع از سرطان‌ها در ایران شایع‌تر هستند؟

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در دیدار با مدیر مدیترانه‌ای شرق سازمان بهداشت جهانی که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: کمیته کنترل سرطان به عنوان یکی از کمیته‌های کنترل و تشخیص زودهنگام این بیماری در ایران تشکیل شده است که هدف اصلی آن پیشگیری و درمان عارضه سرطان است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی ادامه داد : مقالات مختلفی درباره سرطان نوشته شده به طوری که تعداد 42 هزار مقاله در نشریات امرو به رشته تحریر در آمده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سیستم ثبت ملی سرطان با همکاری دانشگاه‌هی علوم پزشکی سراسر کشور و مراکز به صورت پایلوت اجرا شده است، افزود: امروزه در 30 استان 11 هزار و 204 مورد سرطان در سیستم ملی ثبت شده است که سرطان‌های روده و پستان بیشترین آمار را در ایران دارند، خوشبختانه این بیماری‌ها قابل درمان هستند، متخصصان سرطان در 30 مرکز سرطان با امکانات خوبی در حال فعالیت هستند و در سطح کشور به جراح و رادیو تراپی نیازمندیم.

افزایش آمار سرطان مغز استخوان در ایران
ملک زاده بیان کرد: متاسفانه برخی سرطان‌ها مانند مغز استخوان در ایران در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: خدمات مراقبت‌های اولیه در نقاط مختلف و به خصوص مناطقی که عارضه سرطان شیوع بیشتری دارد از مردم انجام شده است، طی 30 سال گذشته واکسن HBV را در مراقبت‌های اولیه در سیستم بهداشت و درمان کشور داشته‌ایم.