کد خبر: ۲۳۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۵۱

اقدام قابل تحسین هند در بهره‌برداری از بندر چابهار

یوسفیان ملا با بیان اینکه اقدام هندی‌ها در بهره‌برداری از بندر چابهار قابل تقدیر است، گفت: آب و خاک یک کشور قابل واگذاری نیست و حتی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عزت‌الله یوسفیان ملا درباره قرارداد اپراتوری شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قرارداد برای بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مدنظر قرار گرفته و مطابق قوانین و مقررات بوده و به سود هر دو طرف قرارداد است.

وی با بیان این‌که خاک و آب یک کشور قابل واگذاری نیست و نباید بدون مطالعه در مورد قراردادهای فنی اظهار نظر کرد، افزود: مگر می‌شود سرزمین یک کشور را اینگونه خرید و فروش کرد. در قانون اساسی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس است و باید بدانیم در موارد دیگر به دو سوم رای نمایندگان نیاز است.

وی با بیان این‌که هندی‌ها در قراردادهای خود با ایران پیشینه خوبی دارند و تا کنون مشکلی با آن‌ها در قراردادهای مختلف از جمله نفت و گاز به وجود نیامده است، تصریح کرد:

قرارداد اپراتوری امضا شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار اقدامی قابل تحسین است و موجب رونق بندرشهید بهشتی چابهار، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت منطقه خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، زمانی که از امکانات و تکنولوژی برخوردار نیستیم باید از تکنولوژی و امکانات سایر کشورها بهره‌ ببریم و نباید درهای کشور را به روی توسعه پیشرفت ببندیم.

توجه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور مسئله‌ای است که در برهه زمانی کنونی نیازمند آن هستیم و قرارداد اپراتوری با هندی‌ها قراردادی مبارک است که می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا شود.
*باشگاه خبرنگاران