کد خبر: ۲۳۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۰

موگرینی: به دفاع از برجام ادامه می دهیم / با آمریکا اختلافی اصلی درخصوص چندجانبه گرایی داریم

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که این نهاد به دفاع از توافق هسته ای با ایران ادامه می دهد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که این نهاد به دفاع از توافق هسته ای با ایران ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از تارنمای «اقدام خارجی اتحادیه اروپا»، موگرینی در جلسه عمومی پارلمان اروپا درباره روابط این اتحادیه و آمریکا اظهار داشت که دو طرف «اختلافی اصلی درخصوص چندجانبه گرایی دارند».

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا خواستار «حفظ و تقویت چندجانبه گرایی است» افزود: به همین دلیل است که ما به دفاع از توافق هسته ای با ایران، توافق نامه آب و هوایی پاریس، تامین مالی فعالیت های اساسی همه آژانس های سازمان ملل از جمله آنروا (آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی) ادامه می دهیم.

موگرینی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ما اروپایی ها چندجانبه گرایی را همچنان بهترین راه برای جلوگیری از بروز هرج ومرج، مناقشه و تقابل در جهان چندقطبی می دانیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برخلاف خواست و هشدار جامعه جهانی از برجام و توافق نامه آب و هوایی پاریس خارج شده و کمک مالی به آنروا را قطع کرد.

اتحادیه اروپا تلاش کرده است تا در زمینه های اختلافی با آمریکا راه متفاوتی در پیش گرفته و به توافق نامه های بین المللی پایبند بماند.

بروکسل در مساله برجام با تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق نامه مخالفت کرده و متعهد شده است در آن بماند. این اتحادیه همچنین با به روز رسانی «قانون انسداد» درصدد برآمده است تا از شرکت های اروپایی که با ایران همکاری می کنند، در مقابل تحریم های آمریکا محافظت کند.
*ایرنا