کد خبر: ۲۳۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۰

انگلیس، سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به رایزنی امروز با همتای آمریکائی خود، سوریه را به بهانه استفاده از سلاح شیمیائی توسط دمشق، به حمله نظامی تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه و در آستانه آغاز احتمالی عملیات ادلب در سوریه در پیامی توئیتری هشدار داد: اگر رژیم سوریه بار دیگر استفاده وحشتناک از تسلیحات شیمیایی را تکرار کند، پاسخ ما مستحکم و متحد خواهد بود.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه نوشت: من و وزیر خارجه پمپئو امروز عصر درباره چگونه تداوم منع جهانی استفاده از تسلیحات شیمیایی و اجتناب از فجایع حاصل دست بشر گفتگو کردیم.‌

این در حالی است که در آستانه آغاز احتمالی عملیات آزادسازی ادلب در سوریه از اشغال تروریست های مورد حمایت غرب، دیدارهای مقامات آمریکایی در منطقه افزایش داشته است. در همین راستا، نیروی هوایی روسیه نیز اخیراً برخی مواضع تروریست ها در اطراف ادلب را هدف قرار داده است.

 هرگاه ارتش سوریه عرصه را بر تروریست های متجاوز در اراضی این کشور تنگ می کند، کشورهای غربی به بهانه هایی از قبیل حمله شیمیایی، تلفات انسانی و غیره تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از مقابله دمشق با تروریست های اجاره ای آنها به کار می گیرند.

گفتنی است در ۷ آوریل سال ۲۰۱۷، آمریکا با نسبت دادن حملات شیمیایی به دمشق، پایگاه هوائی الشعیرات سوریه را با ۵۹ موشک «تام هاوک» هدف قرار داده بود.
*مهر